فعالیت 2500 یزدی در ستادهای «نمازجمعه»/برپایی نمازجمعه در 26 نقطه
کد خبر: 3623669
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

فعالیت 2500 یزدی در ستادهای «نمازجمعه»/برپایی نمازجمعه در 26 نقطه

گروه اجتماعی: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد از فعالیت 2 هزار و 500 نفر در ستادهای نمازجمعه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت الاسلام رضا شریفی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۶ محل نماز جمعه برگزار که ۲۵ امام جمعه دائم و یک امام جمعه موقت مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در استان ۵۰ ائمه جمعه موقت مشغول فعالیت هستند و بیش از 2 هزار و 500 نفر در ستادهای نمازجمعه این استان فعالیت دارند.
شریفی با اشاره به درخواست های برگزاری نمازجمعه گفت: این درخواست در نصرآباد با موافقت ریاست شورا به زودی اجرایی خواهد شد و در رستاق نیز  با معرفی حجت الاسلام دلاوری محقق شد.
وی با اشاره به ساخت مصلا در استان اظهار کرد: مصلای احمدآباد اردکان، مصلای شهرستان های اردکان، میبد، بافق و تفت در حال ساخت است ولی با وجود کمبود اعتبار برنامه ای برای ساخت مصلای جدید نداریم.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به برنامه های هفته نماز جمعه گفت: گردهمایی ائمه جمعه و مسئولان ستاد و تجلیل از مسئولان ستاد و ائمه جمعه، تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان، برگزاری همایش خانواده ائمه جمعه، نشست خبری، تهیه بروشور از اهمیت و جایگاه نمازجمعه و توزیع در نمازهای جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، برنامه پزشک نماز جمعه و انجام معاینات پزشکی و... از جمله برنامه های این هفته است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص مسن ترین و جوان ترین ائمه جمعه تصریح کرد: حجت‌الاسلام واعظ، امام جمعه منشاد به عنوان مسن‌ترین امام جمعه استان،  حجت الاسلام محی الدینی، امام جمعه مهریز نیز جوان‌ترین امام جمعه استان یزد هستند و همچنین ائمه جمعه اردکان و نیر نیز از ائمه جمعه جوان استان یزد هستند.
captcha