26 مرداد؛ اختتامیه جشنواره هلال وصل
کد خبر: 3623805
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
حبیبی بیان کرد:

26 مرداد؛ اختتامیه جشنواره هلال وصل

گروه جامعه: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «هلال وصل» که با هدف پاسداشت و تجلیل از خدمات نیروهای هلال احمر در دفاع مقدس برگزار می‎شود، گفت: در این جشنواره به دنبال هویت‌سازی و افزایش نوع‎دوستی جوانان‌ کشور برای کاهش آسیب ‎ها هستیم.

مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «هلال وصل» گفت: این جشنواره باهدف پاسداشت و تجلیل از خدمات نیروهای هلال احمر در دفاع مقدس، ثبت و نشر خاطرات و آثار جانفشانی، صبوری و از خود گذشتگی آزادگان و خانواده ایشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری «هلال وصل» یک بازخوانی از خدمات جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در خصوص آزادگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: در این جشنواره خاطرات، نظرات و اتفاقاتی که آزدگان سرافراز کشور و خدماتی که هلال احمر و یا صلیب سرخ برای آنها داشته‌اند برگزار می‌شود. این بازخوانی با هدف ترویج اندیشه مقاومت و پایداری آزاده‌های کشور در حال انجام است.

حبیبی با بیان اینکه در این جشنواره به دنبال هویت‌سازی جوانان‌ کشور هستیم، گفت: نقش جوانان و آشنایی بیشتر اعضای جوان جمعیت هلال احمر با نقش‌آفرینی رزمندگان ۸سال دفاع مقدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از این جهت اقدام به برگزاری این جشنواره کرده‌ایم.

 رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با مهم خواندن نقش آزادگان و ایثارگران در دفاع مقدس افزود: امروز آن چیزی که از اقتدار، امنیت و عزت شاهد هستیم مدیون جان‎فشانی‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان هستیم و اگر قرار است کاری صورت گیرد بهتر است به بهترین شکل باشد.

وی با اشاره به بخش‎های این جشنواره گفت: این جشنواره شامل بخش عمومی با زیر بخش‎های متون ادبی (شعر، داستان، خاطره و دل نوشته) بخش ویژه شامل نامه‎های آزادگان، عکس، پوستر با موضوع هلال احمر و آزادگان است که از اسفندماه سال گذشته تا اول مردادماه ۱۳۹۶ آثار ارسالی دریافت شد.

حبیبی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره هلال وصل ۲۶ مرداد ماه همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی خواهد بود و به برگزیدگان در بخش‎های مختلف هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

 رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر تکریم انسان‌ها، کاهش آلام بشری، کمک به حفظ جان انسان‌ها و گسترش دوستی، تفاهم و گسترش صلح پایدار در کشورها است، افزود: از این رو جوانانی که عضو این جمعیت می‌شوند در جهت تقویت این اهداف گام بر‌می‌دارند که خود به خود در آنها نوعی گسترش نوع‌دوستی ایجاد می‎شود.

وی افزود: گسترش نوع دوستی باعث تقویت پیوند‌ها و کاهش خشنوت‌ها در جوامع می‌شود و روحیه‌ای که جوانان در خدمت‌رسانی به مردم دارند یکی از ویژگی‌های مورد تاکید اسلام و جوانان است.

captcha