ارائه آموزش‎های طرح «یاوران ولایت» به 18 هزار دانش‎آموز پیشگام
کد خبر: 3623821
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
حبشی‌زاده خبر داده:

ارائه آموزش‎های طرح «یاوران ولایت» به 18 هزار دانش‎آموز پیشگام

گروه جامعه: معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش‎آموزی از ارائه آموزش‎های طرح «یاوران ولایت» به 18 هزار دانش آموز پیشگام خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبشی زاده، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برپایی دوره‎های آموزشی طرح «یاوران ولایت» با هدف تربیت فرمانده واحدهای بسیج دانش آموزی خبر داد و گفت: دختران و پسران مقطع متوسطه دوم با عنوان پیشگامان در این دوره حضور دارند.

وی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح یاوران ولایت را در سراسر کشور نزدیک به 18 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از هر مدرسه یک نفر در این دوره آموزشی حضور پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حبشی‌زاده با بیان اینکه دوره‌های آموزشی یاوران ولایت از اوایل تیرماه سال جاری، آغاز شده است، اظهار کرد: استان‌ها برای برگزاری این دوره تا نیمه اول شهریورماه سال جاری، فرصت دارند.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی فراگیری مهارت های تشکیلاتی و تربیتی را از جمله اهدف این طرح خواند و تصریح کرد: پس از حضور در دوره یاوران ولایت، دانش آموزان باید نسبت به انجام مأموریت‎هایی همچون تشکیل حلقه‌های فرهنگی هنری صالحین، جذب اعضا، اتصال دانش آموزان به مساجد و .. در مدارس خود اقدام کنند.

وی مدت زمان برپایی هر دوره را پنج روز خواند و گفت: حدود 12 استان تا کنون نسبت به برگزاری این دوره‎ها اقدام کرده‎اند و الباقی استان‎ها نیز در تدارکات انجام مقدمات آن هستند.

حجت‌الاسلام حبشی زاده اطلاعات شناسایی، بسیج شناسی، خود شناسی و تشکیلات شناسی را چهار محور اصلی آموزشی دوره‌های یاوران ولایت معرفی کرد و افزود: آشنایی با بیداری اسلامی، هویت بسیج، مباحث اخلاقی تربیتی و .. از جمله موضوعاتی است که در قالب محورهای اشاره شده دنبال می‎شود.
captcha