هنر قرآنی را برای کسب درآمد انتخاب نکردم
کد خبر: 3623841
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
جلال شباهنگی:

هنر قرآنی را برای کسب درآمد انتخاب نکردم

گروه هنر: یک نقاش و تذهیب کار گفت: سالهاست در عرصه هنر مشغول به کار هستم، اما هیچگاه هنر قرآنی را برای کسب درآمد انجام ندادم.

جلال شباهنگی، نقاش و نذهیب‌کار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این‌که هیچگاه کار قرآنی را برای سود مالی انجام نداده ام، اظهار کرد: سالهاست که  نقاشی و تذهیب کار می‌کنم. در طی این سالها نیز کارهای قرآنی بسیاری انجام دادم، اما هیچگاه کارهایم در حوزه هنرهای قرآنی برای کسب درآمد نبوده است، چون دوست دارم در این زمینه اگر کاری تولید می‌کنم بر پایه باورهای شخصی و قلبی باشد.
وی در پاسخ به این سوال که کار در حوزه موضوعات قرآنی چه فرقی با دیگر بخش ها دارد، گفت: آثاری که در حوزه هنرهای قرآنی خلق می‌شود یک ویژگی بسیار مهم دارد که دیگر بخش‌های هنر در خود ندارد، آن‌هم لذتی است که آدم از کار در این حوزه کسب می‌کند. این احساس خوشایند نیز از همنشینی با کلام خدا به دست می‌آید، البته باید توجه داشت که امتیازات ذکر شده به نوعی مسئولیت هنرمند را هم در این زمینه دو چندان می‌کند، چون باید با دقت نظر بالا در این زمینه کار کرده تا کار خلق شده بتواند در حد و اندازه مفهوم مورد نظر باشد.
وی درباره دیگر کارهایش نیز این‌گونه اظهار نظر کرد: آخرین نمایشگاهی که برگزار کردم مربوط به دو سال قبل می‌شود که به صورت انفرادی آن را اجرا کردم، اما بعد از آن هنوز، نمایشگاهی را بر پا نکرده‌ام، هرچند کار به اندازه کافی برای برپایی نمایشگاه دارم، اما بهتر است این فرصت، بیشتر در اختیار جوانان قرار گیرد تا با برگزاری نمایشگاه کارشان بهتر دیده شود.
وی در انتها درباره قعالیت‌های خود در  حوزه هنر تذهیب هم چنین اطلاع رسانی کرد: من جز اولین نفرهای بودم که هنر گل و مرغ را به صورت مجرد کار کردم. این هنر را بسیار دوست دارم، اما دیگر در سن و سال من این توانایی وجود ندارد که بخواهم کاری به این ظرفت را انجام دهم، اما شاگردانی تربیت کردم که قادرند در این زمینه کار کنند.
captcha