قرآن كریم دین را یكی از فطرت‌های انسان می‌داند
کد خبر: 3623901
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

قرآن كریم دین را یكی از فطرت‌های انسان می‌داند

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه اسکو، اظهار کرد: قرآن كریم دین را یكی از فطریات انسان می‌داند و مردم را به پاسخگویی به این نیاز درونی می‌خواند.

 حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن كریم دین را یكی از فطریات انسان می‌داند و مردم را به پاسخگویی به این نیاز درونی می‌خواند.
وی با استناد به آیه ۶ سوره انشقاق خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: ای انسان تو با رنج و كوشش به سوی پروردگارت می‌روی و با مرگ نایل به ملاقات او می‌شوی.
حجت‎الاسلام مرادپور ادامه داد: میل به فناپذیری و جاودانگی یكی از نیازهایی كه در اعماق جان انسان ریشه دارد می‌باشد و ترس از به پایان رسیدن زندگی به شدت وی را می‌آزارد، كسانی كه مرگ را پایان حیات انسان می‌شمارند، به پوچ انگاری می‌رسند و زیستن در این جهان را بی‌معنا می‌یابند.
امام جمعه اسکو، یادآور شد: زندگی انسان اگر به خاطر دنیا باشد، ارزش ندارد، بنابراین غرض از خلقت باید غیر از این باشد و زندگی در دنیا وسیله‌ای برای آن غرض باشد.
وی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) افزود: ثامن الحجج امام رضا(ع) می فرمایند: از آن جا كه در آفرینش مردمان و استعدادهای آنان آنچه به طور كامل به مصالح‌شان رساند وجود نداشت و آفریدگار برتر از آن بود كه به چشم ظاهر دیده شود و ارتباط مستقیم با وی برقرار شود، چاره‌ای جز این نبود كه فرستاده‌ای معصوم میان او و آدمیان میانجی شود و امر و نهی الهی را به ایشان برساند.
حجت‌الاسلام مرادپور تاکید کرد: تنها دین الهی است كه با تأكید بر حیات جاویدان انسان و زندگی پس از مرگ، به این نیاز اصیل آدمی پاسخ می‌گوید و عطش جاودانه زیستن را فرو می‌نشاند.
captcha