کلیدهای خوشبختی از منظر امام رضا(ع)
کد خبر: 3623915
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

کلیدهای خوشبختی از منظر امام رضا(ع)

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی تولید ملی، کالای ایرانی با عنوان ساخت ایران به تبیین کلیدهای خوشبختی انسان در سیره رضوی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه مشهد در آیین افتتاحیه نمایشگاه تولید ملی و کالای ایرانی با عنوان «ساخت ایران» که شب گذشته 6 مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، گفت: بسیاری از افراد درصدد یافتن تکنیک‌های جلب محبت برای کسب خوشبختی به دنبال کتاب‌های روانشناسی هستند.
این کارشناس دینی با بیان اینکه تمام آنچه بشر نیازمند است در سیره اهل‌بیت(ع) یافت می‌شود، اضافه کرد: آنتونی رابینز، روانشناس و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب با عنوان به سوی کامیابی در نوشتن این کتاب از نهج‌البلاغه استفاده کرده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان ملل، نامه‌ی امام علی(ع) به مالک اشتر که به عنوان تنها مرجع و سند عدالت گستر در طول تاریخ بشریت، ثبت کرده است عنوان کرد: متن نامه‌ی امام علی (ع) که مورد ارزیابی نخبگان ادیان مختلف قرار گرفته، به عنوان رمز عدالت و مصداق یک حاکم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بی‌سابقه در طول عمر بشر شناخته شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه مشهد اظهار کرد: مطالعه‌ زندگی امام علی (ع)، کارشناسان سازمان ملل را شگفت زده کرده و به همین دلیل این نهاد، نامه‌ی آن بزرگوار به مالک اشتر را سند دادگستر بی‌نظیر شناخته است.
وی با بیان اینکه همه روانشناسان باید شاگرد کلاس اول حضرت رضا(ع) شوند، به بیان رموز خوشبختی در سیره رضوی اشاره کرد.
مافی‌نژاد ادامه داد: نماز اول وقت اولین کلید خوشبختی انسان است، چراکه با یاد خدا هرگز هیچ فردی شقی و بدبخت نخواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص دومین کلید خوشبختی انسان افزود: احترام و نیکی به پدر و مادر از کلیدهای خوشبختی است و جوانان باید درصدد جلب رضایت و کسب دعا از محضر والدین خود باشند تا این پله از خوشبختی را طی کنند.
وی ضمن توصیه به جوانان در خصوص مشورت با پدر و مادر در امر ازدواج به عنوان تصمیم مهم زندگی اظهار کرد: پدر و مادر فرشته‌هایی روی زمین هستند که دعای آنان انسان را به اوج رسانده و باید قدر آنان را در زمان حیات بدانیم.
مافی‌نژاد جهاد در راه خدا را بر اساس فرموده حضرت رضا(ع) سومین کلید خوشبختی انسان برشمرد و گفت: در شرایط کنونی جهاد با نفس مصداق این فرمایش است که فرد با پا گذاشتن بر روی نفس و گذشتن از سلایق خود که مخالف اسلام است می‌تواند به این کلید دست یابد.
captcha