گسترش مفاهیم دینی با تلفیق قدرت خلاقیت و گزاره‌های اسلامی
کد خبر: 3623950
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
علیزاده اظهار کرد:

گسترش مفاهیم دینی با تلفیق قدرت خلاقیت و گزاره‌های اسلامی

گروه جامعه: رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه اثرگذاری کمپین دهه کرامت به علت تلفیق قدرت خلاقیت با گزاره‌های دینی است، تصریح کرد: با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌توانیم کارهای ویژه‌تری را در پیشبرد اهداف دینی و قرآنی داشته باشیم.

عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه  سازمان زیباسازی در تلاش است تا با فعالیت‌های مناسبتی مذهبی حال و هوای ویژه‌ای به شهر بدهد، اظهار کرد: سازمان زیبا‌سازی شهر تهران با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اقدام به برگزاری کمپین دهه کرامت با عنوان شاد باشیم کرده است.

وی با اشاره به چگونگی راه‌اندازی کمپین‌های مناسبتی، گفت: از سال گذشته با توجه به هماهنگی‌هایی که با اساتید و مجموعه‌هایی که محتوای دینی و ارزشی تولید می‌کردند، به این نتیجه رسیدیم که برای مناسبت‌های مختلف دو کار ویژه انجام دهیم. ابتدا اینکه از تصویر و نوشته در کارهای تبلیغی استفاده کنیم و دوم اینکه به صورت کمپینی این فعالیت‌ها را برگزار کنیم، به طوری که همه سازه‌های فرهنگی و تبلیغاتی سطح شهر زیر بار یک موضوع قرار گیرد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: این فعالیت‌ها باعث می‌شود تا زمانی که افراد به این آثار نگاه می‌کنند، همه را در یک نخ تسبیح و در یک محور ببینند؛ این کار با بازتاب بسیار خوب و عالی در عرصه تبلیغ و ترویج مبانی دینی و ارزشی در سطح شهر روبرو شد.

علیزاده با بیان اینکه الگوی این کمپین‌ها ابتدا در برخی از شهرها از جمله مشهد برگزار شد، افزود: کمپین شاد باشیم به عنوان بیست‌ و ششمین مورد از کمپین‌های مناسبتی سازمان زیبا‌سازی در سال‌های اخیر است؛ محتوای این کمپین توسط گروهی از اساتید، روانشناسان و جامعه‌شناسان آماده شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای بهتر کار به این نتیجه رسیدیم که این فعالیت به صورت مشارکتی اجرا شود، گفت: کارهای مشارکتی، تأثیرگذاری بیشتری دارد؛ البته این موضوع در عمل هم ثابت شده است که همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با موضوعات دینی و فرهنگی در اجرای اینگونه کمپین‌ها و تبلیغات دینی و ارزشی اثرگذاری قابل قبول‌تری دارد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌توانیم همزمان از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم و کارهای ویژه‌تری را در پیشبرد اهداف دینی و قرآنی داشته باشیم. همچنین می‌توانیم محتوای دینی و ارزشی را با گستردگی بیشتری در سراسر کشور تکثیر کنیم. به همین جهت این کمپین یک فعالیت اثرگذار در حوزه فعالیت‌های دینی و ارزشی و چهارمین کار ملی ما در این حوزه است.

علیزاده در پاسخ به این سوال که چرا در این آثار از اصل احادیث استفاده نشده است، گفت: البته هیچ‌ چیزی تأثیرگذارتر از اصل جملاتی که از زبان اهل بیت(ع) آمده نیست و نمی‌تواند جای آن را بگیرد؛ ما طی جلساتی که با اساتید و روانشناسان و جامعه‌شناسان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای ارتباط سریع‌تر مخاطب با این جملات، آنها را امروزی کنیم.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال رخ دادن است، این است که تابلوهایی را برای عموم مردم انتخاب کرده‌ایم که هنر را با تلفیق گزاره‌های دینی در خدمت عموم مردم قرار داده است. کمپین دهه کرامت به نوعی یک نمایشگاه تأثیرگذار ارزشی و معرفتی برای عموم در سطح شهرهای کشور است که مخاطب آن عام است و همه مردم می‌توانند از آن بهره ببرند.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه در کمپین دهه کرامت قدرت خلاقیت هنرمندان با گزاره‌های دینی در عرصه فرهنگی نمود بسیاری پیدا کرده است‌، تصریح کرد: طرح‌هایی که در این کمپین انتخاب شده، به صورت ساده و بسیار جذاب طراحی شده تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن اثر‌گذار باشند و مفهوم مورد نظر را انتقال دهد.

یادآوری می‌شود، کمپین دهه کرامت با عنوان شاد باشیم همزمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و شروع روز دختر آغاز و اتمام آن با ولادت امام رضا(ع) است.

captcha