جشن دهمین سال معرفی اسلام در موزه «هیوستن»
کد خبر: 3623996
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

جشن دهمین سال معرفی اسلام در موزه «هیوستن»

گروه بین‌الملل: موزه هنرهای زیبا در شهر «هیوستن» آمریکا امسال دهمین سال اضافه‌شدن مجموعه هنر اسلامی به عنوان بخشی دائمی در این موزه را جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «The Art Daily»، به همین مناسبت، موزه هنرهای زیبای هیوستن سال 2017 – 2018 را به برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی برای گرامیداشت دهمین سالگرد ورود فرهنگ و هنر جهان اسلام به این موزه اختصاص داده است.
«دنی تینترو»، مدیر موزه هنرهای زیبای هیوستن گفت: ده سال پیش، این موزه متعهد شد که هنر و فرهنگ سرزمین‌های تاریخی اسلامی جایگاهی دائمی در میان مجموعه‌های این موزه داشته باشند.
وی افزود: از آن زمان با حمایت سخاوتمندانه حامیان در هیوستن و خارج از کشور و از طریق روابط با کالج‌ها، گردآورندگان آثار هنری و مؤسسات سراسر جهان اسلام، صدها هزار بازدیدکننده فرصت یافته‌اند که با سنت‌های هنری غنی جهان اسلام آشنا شوند.
تینترو گفت: از زمان آغاز پروژه هنر اسلامی در سال 2007، نمایشگاه‌ها، پژوهش‌های علمی و همکاری‌های بین‌المللی متعددی انجام و دستاوردهای هنری جهان اسلام را به مخاطبان آمریکایی معرفی شده است.
بیش از 300 اثر هنری اسلامی که قدمت آن‌ها به 1300 سال پیش می‌رسد از سراسر جهان اسلام از افغانستان، ازبکستان، ایران و هند گرفته تا عراق، سوریه، ترکیه، مصر، مراکش، تونس و اسپانیا به طور مرتب در معرض دید بازدیدکنندگان موزه هیوستن هستند.
مجموعه هنر اسلامی موزه هنرهای زیبای هیوستن این موزه را به یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های هنرهای جهان اسلام در آمریکا تبدیل کرده است.
captcha