مستند تلویزیونی «سید آزادگان» ساخته می‌شود
کد خبر: 3624000
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

مستند تلویزیونی «سید آزادگان» ساخته می‌شود

گروه فرهنگی: مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین از تولید مستند تلویزیونی با موضوع زندگی سردار آزادگان سید علی‌اکبر ابو ترابی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین حسن اکبری، مدیر روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: صداوسیمای مرکز قزوین در طرح مشترکی با معاونت امور استان‌های رسانه ملی گوشه‌هایی از زندگی سردار آزادگان سید علی‌اکبر ابو ترابی را بازگو می‌کند.
وی افزود: این طرح هم‌اکنون در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد که پس از اتمام این مرحله ضبط آن آغاز خواهد شد.
اکبری اظهار کرد: تولید مستند زندگی سردار آزادگان سید علی‌اکبر ابو ترابی از تولیدات فاخری خواهد بود که یقیناً مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت.
سید علی‌اکبر ابو ترابی، در سال ۱۳۱۸ در قزوین متولد و پس از پایان دوران متوسطه وارد حوزه علمیه مشهد شد؛ وی در دوران جوانی و هم‌زمان با شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی همگام با مبارزان شهیدی همچون اندرزگو، رجایی و بهشتی علیه نظام ستم‌شاهی قیام کرد و حتی در دوران تبعید حضرت امام خمینی (ره) به دلیل حمل اعلامیه‌های امام خمینی در مرز خسروی دستگیر و روانه زندان شد.
 پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی همدوش با رزمندگانی مثل چمران علیه دشمن بعثی عملیات متعددی انجام داد که در ماهه‌ای نخست جنگ به اسارت دشمن بعثی درآمد.
زنده‌یاد سید علی‌اکبر ابو ترابی در دوران 10 ساله اسارت خود رهبری اسرای ایرانی را در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق بر عهده داشت که پس از بازگشت به‌عنوان یکی از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این حزب را تأسیس کرد.
زنده‌یاد سید علی‌اکبر ابو ترابی در دوره‌های 4 و 5 مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای حضور داشت و در سال 1377 در مسیر زیارت حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام بر اثر سانحه تصادف جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
مستند تلویزیونی زنده‌یاد سید علی‌اکبر ابو ترابی به تهیه‌کنندگی مجتبی محمودی به مدت 52 دقیقه در شبکه قزوین تولید خواهد شد.
captcha