30 هزار ویزای زائران ایرانی صادر شد
کد خبر: 3624035
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

30 هزار ویزای زائران ایرانی صادر شد

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت اعلام كرد: ویزای بیش از 30 هزار زائر ایرانی حج 96 آماده و صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت كه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكر، سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد، آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص حج امسال بررسی شد و سرپرست حجاج ایرانی از حاضران خواست تا با تمام توان مسئولیت های خود را انجام و پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ضروری خواندن مدیریت رسانه قبل، حین و بعد از مراسم حج تصریح كرد: اطلاع رسانی به مردم و زائران ایرانی بسیار مهم است و حجاج باید كاملا نسبت به همه مسائل حج توجیه و تذكرات لازم به آنها داده شود.
وی افزود: در حالیكه در حوزه‌های اسكان، تغذیه، تداركات، پزشكی و درمانی و حمل ونقل كارها با حضور كارشناسان ما در عربستان طبق برنامه و روال طبیعی پیش رفته است برخی هنوز باورشان نشده است كه حجاج در چند روز آینده عازم سرزمین وحی خواهند شد.
در ادامه این نشست حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت به آماده شدن ویزای بیش از سی هزار زائر ایرانی اشاره و اضافه كرد: ویزاها به راحتی در حال صادرشدن است و مشكلی در روند صدور ویزا وجود ندارد.
این جلسه با گزارش نصرالله فرهمند سرپرست عملیات حج 96 در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته برای انتقال و بازگشت حجاج ایرانی ادامه یافت.
در ادامه جلسه، سرپرست حجاج ایرانی از مسئولان عملیات هوایی در ایستگاه‌های پروازی خواست با ایجاد تسهیلات و امكانات مناسب زمینه آرامش خاطر و رضایتمندی هرچه بیشتر زائران را برای سفر معنوی حج فراهم آورند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسكر با تاكید بر اینكه باید از فرصت به وجود آمده به خوبی و قاطع استفاده كرد، افزود: زائر باید احساس كند كه امسال از خدمات بهتری بهره‌مند می‌شود.
در پایان این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول ستاد بحران در عملیات حج 96 معرفی و تاكید شد كه اعضای این ستاد مشخص و مسئولیت‌های محوله به آنها اعلام شود تا از ایران كار خود را آغاز كنند.

captcha