خشم نهادهای حقوق بشری از خرید سهام ایندیپندنت توسط یک عربستانی
کد خبر: 3624247
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

خشم نهادهای حقوق بشری از خرید سهام ایندیپندنت توسط یک عربستانی

یک سرمایه دار عربستانی بخش بزرگی از سهام سایت اینترنتی نشریه ایندیپندنت انگلیس را خرید که این اقدام باعث خشم جمعیت های حقوق بشری و مدافعان آزادی رسانه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد که شخصی به نام 'سلطان محمد الجدائل' 25 تا 50 درصد سهام سایت الکترونیکی روزنامه ایندیپندنت انگلیس را با میلیون ها دلار خرید.
طبق اسناد مرکز ثبت شرکت های رسانه ای انگلیس این شخص با دارا بودن این نسبت از سهام روزنامه الکترونیکی ایندیپندنت حق رای برابر در این روزنامه خواهد داشت به خصوص اینکه این روزنامه یکی از بزرگترین رسانه های دیجیتال در انگلیس است.
روزنامه گاردین پیش بینی کرد که سرمایه گذاری یک شخص عربستانی در روزنامه ایندیپندنت نگرانی کارکنان این روزنامه که دارای مواضع لیبرال هستند را با توجه به سوابق سوء عربستان در آزادی بیان برخواهد انگیخت.
روزنامه میدال ایست آی نیز در خصوص این خبر نوشت که 'السلطان محمد الجدائل'از یک خانواده تاجر و معروف در شهر مدینه است.
این روزنامه افزود: وی اکنون همانند الکساند لبدف و جاستین پیام شو از سهام داران اصلی این روزنامه محسوب می شود. 
ایندیپندنت روزنامهٔ صبح بریتانیایی چاپ لندن است که از سال ۲۰۱۰ تحت مالکیت الکساندر لبدف اداره می‌شود. این روزنامه، که به آن ایندی (Indy) نیز گفته می‌شود، از جدیدترین روزنامه‌های بریتانیا است که از سال ۱۹۸۶ شروع به کار کرده ‌است. در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط British Press Awards به عنوان روزنامهٔ برتر سال شناخته شد.
captcha