اردبیل رتبه نخست بی توجهی به مقررات رانندگی در کشور را دارد
کد خبر: 3624296
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

اردبیل رتبه نخست بی توجهی به مقررات رانندگی در کشور را دارد

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بی توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، رحیم آقامحمدی صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان اردبیل تصریح کرد: این بی توجهی منجر به تشدید تصادفات شده است.
وی افزود: از جمله اینکه در تصادف عابران پیاده در سطح معابر اردبیل رتبه نخست کشوری را کسب کرده و متاسفانه رعایت قوانین مطلوب نیست.
رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: ضروری است شورای ترافیک استان به منظور فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده مناسب از امکانات تدبیر کند.
آقامحمدی همچنین به کمبود دوربین های کنترل ترافیک در سطح معابر اشاره و تصریح کرد: در شهر تبریز ۷۵ دستگاه دوربین کنترل سرعت در معابر وجود دارد و این در حالی است که تعداد دوربین ها در اردبیل پاسخگو نیست.
وی تاکید کرد: تا زمانی که شورای ترافیک استان نسبت به ایمن سازی معابر با نصب دوربین ها اقدام نکند مجبور به اجرای طرح های جایگزین از جمله نصب سرعت گیر در معابر خواهیم بود.
رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: هر چند ناچار به استفاده از سرعت گیر و سرعتگاه هستیم اما انتظار می رود نسبت به استانداردسازی سرعت گیر ها اقدام شود.
آقا محمدی همچنین با طرح پیشنهاد اجرای سرعت گیر مجازی افزود: به جای سرعت گیر متداول می توان با رنگ آمیزی سرعت گیرهایی در برخی معابر ایجاد کرد.
منبع: مهر
captcha