پيشرفت 60 درصدی عمليات مرمت مسجد و مدرسه خان جهرم
کد خبر: 3624300
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

پيشرفت 60 درصدی عمليات مرمت مسجد و مدرسه خان جهرم

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: عملیات اجرایی مرمت مسجد و مدرسه خان در شهرستان جهرم با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 697 میلیون ریال به 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری، با اعلام خبر فوق اظهار كرد: بنای مسجد و مدرسه خان مربوط به دوره شاه سلیمان دوم صفوی است و در غرب شهرستان جهرم واقع شده و مصالح به کار رفته در ساخت آن از خشت، گل، آجر، سنگ و گچ است و هم اکنون محلی برای تدریس و تحصیل تعدادی از طلاب و مدرسین باشد.

وی در تشریح جزئیات مرمت این دو بنای تاریخی افزود: عملیات مرمت در قسمت‌های ساخت و نصب سنگ‌های دوال طاق نماهای حیاط، ساخت و نصب سنگ نماهای حیاط و بخش فوقانی، اندودگچ سر درب ورودی با استفاده از گچ و پودر سنگ، بازسازی مقرنس ورودی مسجد و مدرسه، سفیدکاری داخلی حجره‌های مدرسه این دو بنا در دست اجرا است.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی مرمت هر دو بنای مذکور با اعتبار 3 میلیارد و 697 میلیون ریال از محل استانی گفت: برای 40 درصد باقی مانده از مرمت این دو اثر تاریخی، میزان 3 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

یادآور می‌شود، ین این دو بنای تاریخی به شماره 960 در دیماه 1352 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

captcha