باز هم شمیم دل‌انگیز گل‌های محمدی(ص) به مشام می‌رسد
کد خبر: 3624577
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

باز هم شمیم دل‌انگیز گل‌های محمدی(ص) به مشام می‌رسد

گروه اجتماعی: ماه ذی‌القعده آمد تا با گام‌هایی برابر بهاران، عطر گل‌های محمدی(ص) را در بوستان سبز ایران بپراكند، در بزرگداشت امیر عشق، قافله‌سالار كاروان عاشقان امامت، حضرت سیدالاعاظم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) حرم مطهرش، پذیرای عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، خداوند در تجلیل از پاك‌ترین سلاله‌های نور به زیباترین وجه می‌سراید «إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا؛ خدا فقط مى‏ خواهد آلودگى را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاك و پاكیزه گرداند» (آیه 33 سوره احزاب) و منتظران ماه كرامت را چشم در راهند، اوقاتی مبارك و فرخنده كه مژده آمدن سلاله‌های عشق را به همگان ارزانی داشته است.

شمیم دلیل‌انگیز گل‌های محمدی(ص) در بوستان سبز ایران

آری! ماه ذی‌القعده آمد تا با گام‌هایی برابر بهاران، عطر گل‌های محمدی(ص) را در بوستان سبز ایران بپراكند. زیبایی ایام در اولین دهه ماه با كرامت، نشان از والاترین مفاهیم و عالی‌ترین معانی در فرهنگ اهل بیت(ع) دارد.

منتظران عاشق هم‌نوا با سروش الهی، زیباترین آوای جهان را سر می‌دهند

در این ایام فرخنده انسان‌های بیدار و منتظران عاشق همنوا با سروش الهی و فرشتگان عرش‌نشین، زیباترین آوای جهان، صلوات بر محمد(ص) و اهل بیت پاكش را در حرم‌ آل‌الله سر می‌دهند و این شكرانه این همه نعمت است.

در تولد پروانه عشق، كریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت امیر عشق، قافله‌سالار كاروان عاشقان امامت، حضرت سیدالاعاظم احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، نگین درخشان شهر راز و در نهایت میلاد خورشید شرق، صاحب سلسلةالذهب، شمس‌الشموس و انیس النفوس، حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) حرم‌های مطهر و نورانی ائمه معصومین(ع) و همه امامزادگان خاندان رسالت، پذیرای عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است تا در این هنگامه شور و شعف، شادی‌كنان این عیاد زیبا را جشن بگیرند.

حرم‌های امن الهی مملو از جمعیت عاشقان است

آری! این‌روزها هلهله‌ای در حرم‌های امن الهی برپاست. همه عاشقان گرد هم می‌آیند تا آن حدیث جعفری كه فرمودند شیعیان ما شیعیان ما در شادی‌های ما شاد و در حزن و اندوه ما محزون و غمگین هستند، را تحقق بخشند و چه زیباست غرق شادی و سرور شدن در تابش انوار الهی.

چلچراغ شیراز، قطعه‌ای از بهشت بر روی این زمین خاكی نیز این‌ روزها مملو از خیل عظیم عاشقان و سرگشتگان درگاه ربوی است. آنان كه راه بندگی و عبودیت را در توسل و تبری خاندان عشق می‌دانند.

دهه كرامت،‌ یادآور همه زیبایی‌ها و معانی بلند آسمانی است

این اوقات یادآور همه زیبایی‌ها و معانی بلند آسمانی است و امروز روز تكریم و بزرگداشت امیر دل‌ها، امین ولایت، قافله‌سالار كاروان عشق و بندگی است و حرم مطهر این دردانه خاندان عصمت و طهارت(ع) و این مقوم مكتب تشیع طی دو روز گذشته مملو از جمعیت عاشقان است.

اشاره به برنامه‌های بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع)

برنامه‌های تكریم و گرامیداشت مقام شامخ حضرت احمدبن موسی‌بن الكاظم شاهچراغ(ع) از عصر دیروز، 7 مردادماه با اجرای مراسم گلابشویی و غبارروی مضجع شریف آن حضرت آن هم با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران اسلامی اعم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب،‌ تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد و در ادامه پس از افتتاح نمایشگاه عكس «لنزهای فیروزه‌ای» مربوط به عكس‌های عكاسان خبری فارس از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم نقاره‌زنی بسیار زیبایی در هنگامه غروب خورشید در این صحن و سرای ملكوتی آن حضرت برپا شد.

نوای نقاره‌خانه نگین شیراز، دل‌های عاشقان را راهی حرم شمس‌الشموس كرد

این مراسم چنان شور و شعفی را در دل زائران حرم عشق ایجاد كرده بود، كه دل‌های همگان را راهی حرم شمس‌الشموس كرد و چه دل‌های بسیاری كه لرزید و چشمانی كه بارید. عده‌ بسیاری نیز فرصت را غنیمت شمرده و با تلفن‌های همراه خود شروع به فیلمبرداری از این صحنه ملكوتی كردند تا در هنگام بازگشت به شهر و دیار و خلوت خویش، دل خود را با این لحظات ملكوتی صیقل دهند.

نماز جماعت مغرب و عشاء حرم مطهر با شكوه‌تر از هر زمان دیگری برگزار شد. آن چنان همهمه و غوغایی از جمعیت عاشقان به پا بود كه تمام شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور و همچنین تمام شبستان‌های اطراف آن تكمیل شد و مجالی برای یك لحظه درنگ هم نبود.

به هر ترتیب و بعد از اقامه باشكوه نماز جماعت، مراسم تكریم و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) با تلاوت آیات وحی توسط روح‌الله جمشیدی، یكی از قاریان برجسته استان فارس آغاز شد و در ادامه تمام عاشقان به عشق و حرمت امیر دل‌ها سرپا ایستاده و رو به مضجع شریفش، صلوات خاصه را به صورت دسته جمعی قرائت كردند.

پخش كلیپ مقام معظم رهبری درباره سومین حرم اهل بیت(ع) ادامه بخش این مراسم بود و در ادامه آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) نیز جهت خوشامدگویی به بالای سن رفت و مقام و منزلت و جایگاه امامزادگان را یادآور شد.

برپایی سومین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام در كاظمین

وی همچنین به برپایی اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام در كربلای معلی اشاره كرد و این بشارت را داد كه سومین اجلاس نیز به میزبانی حرم امامین كاظمین(ع) برگزار خواهد شد.

در ادامه مرتضی طاهری، از مداحان برجسته كشورمان به زیبایی هرچه تمام‌تر در مدح و منقبت امین ولایت به مولودی‌خوانی پرداخت و دل‌های عاشقان را خدایی كرد.

سخنران اصلی این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بود كه به زیبایی هرچه‌ تمام‌تر دهه كرامت را برای عاشقان توصیف كرد و گفت: ‌این ایام و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) به ما درس كرامت می‌آموزد.

حضرت شاهچراغ(ع)، جلوه كرامت است

وی همچنین وجود حضرت شاهچراغ(ع) را جلوه كرامت دانست و افزود: این معلم بزرگ و استاد عظیم‌‌الشأن به همه انسان‌ها درس چگونه زیستن می‌دهد؛ چرا كه امام مقتدایش در گام نخست پدر یعنی حضرت موسی‌بن جعفر(ع) بود و بعد از ایشان نیز حضرت علی‌بن‌موسی‌ الرضا(ع) و حضرت احمدبن موسی(ع) حضرت احمدبن موسی(ع) جلوه كرامت، وظیفه‌شناسی و خداخواهی در زندگی است.

رئیسی با تأكید بر اینكه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) باید مزین به كلام نورانی آن بزرگوار باشد، گفت: اولین جلوه كرامت در وجود كریم، خدا‌خواهی است؛ انسان با كرامت به جز برای رضای خدا نمی‌اندیشد و كار نمی‌كند؛ عبد خداست.

رونمایی از تواشیح حضرت احمدبن موسی(ع)

در ادامه این مراسم از تواشیح جدید حضرت احمدبن موسی(ع) گروه محمد رسول‌الله(ص) بسیج تهران رونمایی شد و پایان‌بخش این مراسم باز هم قرائت صلوات خاصه حضرت شاهچراغ(ع) بود.

و اما امروز كه امین ولایت، امیر دل‌هاست؛ آیین‌ خطبه‌خوانی خادمان سه نگین درخشان ایران اسلامی اعم از حرم مطهر شمس‌الشموس ثامن‌الحجج، علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ(ع) با حضور تولیت‌های این آستان مقدس از صبح برپا شد.

همچنین دسته دسته كارمندان ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان فارس با شاخه‌های گل برای تجدید میثاق و عرض ادب خدمت ساحت مقدس امین ولایت در حرم مطهر حضور می‌یابند و خلاصه اینكه مضجع شریف و مبارك قافله‌سالار كاروان عشق امروز نورباران قدوم عاشقان و دلدادگان مكتب عشق و بندگی است.

captcha