حکایت آی‌ام‌اف از تضعیف دلار و تقویت پوند، یورو و ین
کد خبر: 3624610
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

حکایت آی‌ام‌اف از تضعیف دلار و تقویت پوند، یورو و ین

بازارهای مالی بین‌الملل از روز دوشنبه تا جمعه هر هفته ۲۴ ساعت شروع بکار می کنند. از این‌رو هر یکشنبه تحلیل هفتگی با همکاری روزنامه جهان اقتصاد و بقلم علی حیدری ، در این صفحه ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، جهان اقتصاد نوشت: بازارهای مالی بین‌الملل از روز دوشنبه تا جمعه هر هفته ۲۴ ساعت شروع بکار می کنند. از این‌رو هر یکشنبه تحلیل هفتگی با همکاری روزنامه جهان اقتصاد و بقلم علی حیدری ، در این صفحه ارائه می‌شود. در تحلیل این هفته با روند دلار، یورو ، ین و پوند در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ آشنا می‌شویم هم‌چنین موقعیت معاملاتی مناسب (سیگنال) برای فعالان بازار پیشنهاد می‌شود و در پایان حمایت، مقاومت و روند ارزهای عمده را از نظر تکنیکال بصورت جدول مطالعه خواهیم کرد.

GBP پوند انگلستان: رشد اقتصادی انگلستان طبق اظهار نظر صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۱۷ به ۱٫۷ درصد و در سال ۲۰۱۸ به ۱٫۵ درصد خواهد رسید به‌زبان ساده این جمله یعنی پوند در شیب آرام نزول قرار دارد و اقتصاد انگلستان دستخوش کندی رشد خواهد بود . علی‌رغم اظهار نظر صندوق بین‌المللی پول اما دولت ترزا مِی معتقد است که می‌تواند با اتحادیه اروپا در مورد برکسیت به توافق مناسب برسد. تناقض در اقتصاد و رفتار تیم خانم نخست وزیر نشان از تنش در بهبود عملکرد اقتصادی بریتانیاست. موسسه مالیHIS Markit  نیز به وضوح از وخیم شدن اوضاع مالی خانوارها در انگلستان در این سه سال گزارش داد. در ماه‌های آتی بدلیل مذاکرات BREXIT احتمالا شاهد افت بیشتر رشد اقتصادی انگلستان باشیم. استراتژی مناسب برای ارز پوند، فروش در روند صعودی است و جفت ارز EURGBP گزینه مناسب برای ترید (معامله) BUY  خرید است .

EUR یورو: طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ناحیه یورو در سال ۲۰۱۷ به ۱٫۹ %  و در سال ۲۰۱۸ به ۱٫۷ درصد خواهد رسید و این یعنی روند رشد اقتصادی در این ناحیه با شیب ملایم در حال اجراست و امید به بهبود روند رشد یورو زیاد است.

JPY  ین ژاپن: صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ژاپن را در سال ۲۰۱۷ عدد ۱٫۳ و در سال ۲۰۱۸ برابر ۰٫۶ درصد بیان داشت یعنی نوسان شدید در ین را در این یک سال و نیم شاهد خواهیم بود.

USD دلار آمریکا: صندوق بین‌المللی رشد اقتصادی آمریکا را برای سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ عدد ۲٫۱ درصد در نظر گرفته است که برای اقتصاد ایالات متحده علامت مناسبی نیست. به احتمال قوی دلار آمریکا تا پیش از گزارش‌های هفته آینده NFP روند نزولی خواهد داشت.


captcha