پیش‌بینی 10 هزار حافظ در چشم‌انداز 10 ساله استان قزوین
کد خبر: 3624623
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

پیش‌بینی 10 هزار حافظ در چشم‌انداز 10 ساله استان قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول مهد قرآن استان قزوین با اعلام عقب بودن استان قزوین در نیل به هدف‌گذاری 10 میلیون حافظ در کشور گفت: راهکار مناسب برای جبران این عقب‌ماندگی همراهی، همدلی، کمک و مساعدت مسئولان و مردم در کنار همت افراد است تا در سایه حمایت‌های مسئولان شاهد اعتلای فرهنگ قرآنی در استان قزوین باشیم.

«پرویز خوش‌پنجه» مسئول مهد قرآن استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد: از سال گذشته چشم‌اندازی 10 ساله برای فعالیت‌های قرآنی مهد قرآن تاکنون پیش‌بینی‌شده است.
وی افزود: باید طبق برنامه پیش رفت چرا که در غیر این صورت دچار روزمرگی خواهیم شد ازاین‌رو تلاش کردیم هدف‌گذاری 10 ساله با توجه به توان خود برای مهد قرآن نوشته و طبق آن به سمت جلو پیش برویم.
خوش‌پنجه با اعلام اینکه در حال حاضر در حدود 3 هزار نفر حافظ در مهد قرآن عضویت دارند، گفت: در برنامه 10 ساله مهد قرآن پیش‌بینی‌شده است تعداد حافظان یک تا کل قرآن کریم به ده هزار نفر برسد.
این مسئول ادامه داد: تمامی برنامه‌های دیگر مهد قرآن نیز در جهت تحقق این چشم‌انداز در نظر گرفته شده است تا در نهایت به سقف 10 هزار حافظ دست‌یابیم.
مسئول مهد قرآن استان قزوین با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در هر جایی از استان قزوین که صورت می‌گیرد مظلومانه انجام می‌شود، عنوان کرد: بودجه‌هایی که وارد استان می‌شود و کارهایی که باید انجام شود در جای خود به کار گرفته نشده و همین امر سبب می‌شود در نهایت کسانی که مشغول فعالیت قرآنی هستند با دست‌خالی و دست‌تنها فعالیت داشته باشند.
وی تأکید کرد: اگر یک همت جمعی در استان صورت بگیرد و مسئولان بودجه‌های قرآنی را در جای خود هزینه کنند بی‌شک چند پله از جایگاه فعلی در حوزه قرآنی بالاتر خواهیم رفت.

باید چتر قرآنی واحد در سطح کلان ایجاد شود

این مسئول با اشاره به نبود یک چتر واحد قرآنی در کشور بیان کرد: این پراکندگی در فعالیت‌های قرآنی منشأ کشوری دارد و هر وزارت خانه‌ای برای خود برنامه‌ریزی‌هایی را دارد که موجب پراکندگی و گسست‌ فعالیت‌های عرصه قرآنی می‌شود.
وی افزود: اگر همراهی و یکنواختی در سطح کشوری و کلان ایجاد شود بی‌شک اثرات آن در استان‌ها قابل‌مشاهده است.
خوش‌پنجه ادامه داد: به دلیل نبود چتر واحد قرآنی در کشور نمی‌توان اقدامات زیربنایی در حوزه قرآن انجام داد ازاین‌رو اقدامات صورت گرفته سطحی و زودگذر است.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ در کشور عنوان کرد: طبق این فرموده معظم له از جمعیت 70 میلیونی کشور باید حداقل از هر 7 نفر یک نفر در راه حفظ قرآن حرکت کنند.
این مسئول یادآور شد: باید دید هزینه‌های صورت گرفته برای رسیدن به این امر و سهمیه‌بندی انجام‌شده چه تأثیری در فرآیند و پیشبرد فعالیت‌های قرآنی خواهد داشت؟
‌مسئول مهد قرآن قزوین ادامه داد: باید به سمت اقدامات زیربنایی و ریشه‌ای رفت تا اثرات آن در جامعه نمود داشته باشد.
وی با بیان اینکه سهمیه استان از جمعیت بیش از یک‌میلیون و 200 هزارنفری استان قزوین در نیل به هدف‌گذاری 10 میلیون حافظ چه میزان خواهد شد و چه تعداد تاکنون در این وادی قدم گذاشته‌اند، اعلام کرد: استان قزوین از این هدف‌گذاری بسیار عقب است و راهکار مناسب برای جبران این عقب‌ماندگی همراهی، همدلی، کمک و مساعدت مسئولان و مردم در کنار همت افراد می‌تواند جبران این موضوع باشد.
خوش‌پنجه در پایان عنوان کرد: حمایت‌های مسئولان موجب بالا رفتن سرعت و روند اجرایی طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی در استان خواهد شد.
captcha