مهجوریت قرآن نتیجه بی‌توجهی به مؤسسات قرآنی است
کد خبر: 3625103
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
ایزدپناه:

مهجوریت قرآن نتیجه بی‌توجهی به مؤسسات قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر جامعة‌‌القرآن خواهران اراک گفت: مؤسسات قرآن و عترت در تأمین بودجه با مشکل مواجه هستند درواقع یکی از دلایل اصلی مهجوریت قرآن عدم توجه به مشکلات مالی مؤسسات است.

سعیده ایزدپناه، مدیر جامعة‌‌القرآن خواهران اراک‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(‌ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر مهجوریت قرآن در جامعه گفت: مؤسسات قرآن و عترت و همچنین جامعة‌القرآن در تأمین بودجه با مشکل مواجه هستند درواقع یکی از  دلایل اصلی مهجوریت قرآن عدم توجه به مشکلات مالی مؤسسات است.
مدیر جامعة‌‌القرآن خواهران اراک با تأکید بر اهمیت مؤسسات قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: اگر مؤسسه قرآنی بودجه مناسب داشته باشد در جذب حداکثری مردم به کلاس‌های آموزشی نیز موفق‌تر است و فعالیت‌ها توسعه می یابد. مؤسسه‌ای که قرآن آموز نداشته باشد قطعاً درآمدی هم نخواهد داشت.
 ایزدپناه بیان کرد: این مؤسسه از سال 1383 با اخذ مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ثبت‌نام 30 نفر در رشته‌های حفظ یک ساله، تفسیر، روانخوانی فعالیت خود را آغاز کرد، امسال حدود 300  قرآن‌آموز از کلاس‌های مختلف حفظ و اخلاق  استفاده کردند.
مدیر جامعة‌‌القرآن خواهران اراک  خاطرنشان کرد: مربیان این مرکز قرآنی از متخصصین و تحصیل‌کردگان علوم قرآنی هستند، این مؤسسه 2 شعبه در اراک؛ جنب بیمارستان قدس و خیابان محسنی دارد.
ایزدپناه با اشاره به بیمه فعالان قرآنی گفت: طی سال‌های اخیر بیمه تعدادی از مربیان قرآنی و حافظان کل این مرکز قطع شد، این بی مهری موجب نگرانی بیش از پیش مربیان شده است ارشاد باید فکری به حال بیمه فعالان قرآنی کند.
captcha