برگزاری جشن در ۵۰ مسجد همدان در دهه کرامت
کد خبر: 3625767
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

برگزاری جشن در ۵۰ مسجد همدان در دهه کرامت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از برگزاری ۵۰ جشن در ۵۰ مسجد همدان همزمان با دهه کرامت خبر داد.

هادی فیض منش، مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: دهه کرامت فرصت شاد بودن در راستای رضایت اهل بیت(ع) و زمانی جهت تبلیغ سبک زندگی اهل بیت(ع) است.
وی افزود: دهه کرامت با آغاز ولادت حضرت معصومه(س) و در ادامه بزرگداشت شاهچراغ و در نهایت متبرک به میلاد سراسر نور ثامن الحجج و از زمان‌های شادی شیعیان است که فرصتی مناسب جهت ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) به شمار می‌رود.
فیض منش اضافه کرد: سیره و آموزه‌های زندگی بزرگان دین و ائمه اطهار (ع) باید در متن زندگی انسان معاصر وارد شود و این مهم جز با آشکار شدن زیبایی کلام حضرات معصومین(ع) ممکن نیست.
مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فرهنگ اسلامی را غنی از آموزه‌های تمدن ساز و کاربردی دانست و گفت: گنجینه‌های عظیمی از کلام نورانی و راه‌گشای ائمه هدی(ع) در اختیار ما است، که می‌توان در تمام مراحل زندگی از آن بهره برد.
 وی دهه کرامت را فرصتی مناسب برای ورود سیره رضوی به متن جامعه معرفی و بیان کرد: آموزه‌های امام علی‌بن‌موسی الرضا(ع) باید در متن تصمیم سازی و تصمیم‌گری‌های کشور قرار داشته باشد.
فیض منش عنوان کرد: اجرای جشن در 50 مسجد استان به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و برگزاری همایش عروسک قشنگ من مصادف باسالروز میلاد حضرت معصومه (س)، آذین بندی کانون‌های مساجد و اجرای برنامه‌های مختلف و شاد، برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در کانون‌های مساجد از برخی برنامه‌های این مجموعه طی ایام دهه کرامت است.
captcha