بانوان قاری تریبون قرائت ندارند
کد خبر: 3626051
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

بانوان قاری تریبون قرائت ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک حافظ کل قرآن گفت: اگر بانوان قاری تریبونی داشته باشند که بتوانند قرآن را قرائت کنند و امنیت آن‌ها از هر لحاظ حفظ شود پیشرفتشان بیشتر می‌شود.

رقیه رضایی، حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران با بیان اینکه سال‌های متمادی در این مسابقات شرکت می‌کنم، اظهار کرد: موفقیت خود را در حوزه قرآنی مدیون خانواده به ویژه مادرم هستم که مرا در کلاس‌های قرآنی ثبت‌نام کردند و در طول مسیر همواره همراه و یاور من بودند.
وی با بیان اینکه خوشبختی ما در تبعیت از دستورات قرآنی است، گفت: قرآن همیشه نور هدایتش ساطع است و چنانچه فرد توجه اندکی به آن داشته باشد آنچنان جذب زیبایی های قرآن خواهد شد که دوری قرآن را نمی تواند تحمل کند.
رضایی با بیان اینکه زمانی که قرآن را تلاوت می‌کنم برکاتش را در زندگی‌ام می‌بینم، تصریح کرد: در گذشته مسئولین متولی اشاعه فرهنگ قرانی می‌دانستم ولی امروز زمانی که می‌گویم مسئول، خودم را مسئول‌تر از دیگران می‌دانم.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید با دیدن زندگی حافظ قرآن به یادگیری مفاهیم آن علاقه‌مند شوند، گفت: به دلیل اینکه خودم در این زمینه معیوب هستم همیشه انتقاد از خودم می‌کنم و می‌گویم تو باید خوب باشید تا جوانان به سمت قرآ گرایش پیدا کنند.
حس غریب پس از مسابقات
حافظ کل قرآن کریم فضای قرآنی را پاک و به دور از حاشیه‌های روزمره دانست و عنوان کرد: با حضور در این مجالس احساس آرامش می‌کنم و زمانی که مسابقات تمام می‌شود حس غربت به من دست می‌دهد.
وی خواستار برگزاری این مسابقات در بهار و پاییز شد و گفت: با وجود فراهم شدن امکانات لازم برای متسابقین به دلیل گرمای هوا با مشکلاتی مواجه بودیم.
مسابقات اوقاف؛ سطح ایده‌آل جامعه قرآنی
حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه امروز سطح ایده‌آل جامعه قرآنی اوقاف است، افزود: سازمان اوقاف باید برای افرادی که تخصصی کار نمی‌کند نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهد که این افراد به این سمت سوق پیدا کنند.
رضایی با بیان اینکه فضای مناسب جهت ترتیل و قرائت قرآن در طول سال فراهم شود، بیان کرد: با فراهم شدن این فضا کیفیت قرائت قرآن بیشتر و افراد بیشتری به این سمت گرایش پیدا می‌کنند.
فضا برای قرائت قرآن بانوان اندک است
حافظ کل قرآن کریم با طرح این سوال که بانوان چقدر فضا برای خواندن قرآن دارند، گفت: آخرین باری که قرآن را خواندم در مسابقات قرآنی بود ولی یک مرد می‌تواند در مجالس مختلف قرآن بخواند.
وی افزود: اگر زنان ما تریبونی داشته باشند که در آن بتوانند قرآن را قرائت کنند و امنیت آن‌ها از هر لحاظ حفظ شود پیشرفتشان بیشتر می‌شود.
بانوان قاری تریبون قرائت ندارند
captcha