الگوهای اسلامی، سبک زندگی مناسبی برای دختران ارائه می‌دهد
کد خبر: 3626135
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
حقی:

الگوهای اسلامی، سبک زندگی مناسبی برای دختران ارائه می‌دهد

گروه اجتماعی: کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: الگوهای اسلامی و سیره تربیتی بانوان بزرگوار خاندان عصمت و طهارت، سبک زندگی مناسبی برای زنان و دختران جامعه ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) یک الگوی کامل برای تمام دختران در هر عصر و زمانی می تواند باشد.
وی اظهار کرد: جامعه امروز ما نیاز دارد تا الگوهای دینی خود را در تمامی عرصه بازشناسی کند. اگر دختران ما، الگوهای اسلامی و دینی خود را بشناسند، دیگر تحت تاثیر الگوهای غلط غربی قرار نمی گیرند.
کارشناس فرهنگی بانوان به سیره زندگانی حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه معصومه(س)، در تمام ابعاد زندگی شان، از علم و تقوا و مردم داری و پرهیزگاری به امام زمان خودشان اقتدا کرده بودند. این بزرگترین درس برای دختران امروز باید باشد که با شناخت و اراده خودشان به امام و ولی زمان خویش اقتدا کنند.
حقی، عالمه بودن حضرت معصومه را مهمترین شاخصه آن بانوی بزرگوار دانسته و افزود: یکی دیگر از فضیلت های ایشان محدثه و عالمه بودن ایشان است، حضرت معصومه نه تنها در وادی عبودیت و بندگی به درجه اعلایی رسیده بودند بلکه بعنوان یک عالمه نیز در دوره خودشان شناخته می شدند. این تحصیل علوم و عالمه بودن هم در سایه همان بندگی خالص برای خداوند و پیروی از امام زمان خودشان است.
وی با بیان اینکه امروزه الگوهای غربی زیادی در جامعه ما وجود دارد تصریح کرد: دختران و جوانان ما مورد تهاجم فرهنگی هستند، اگر دختران ما بدنبال پیدا کردن الگوی مناسب نباشند در گرداب این تبلیغات و تهاجم های فرهنگی غرق می شوند.
دبیر جمعیت بانوان در ادامه دختران را خطاب قرار داده و اظهار کرد: راهی که می تواند دختران ما را به رشد و شکوفایی برساند، شناخت این الگوهای کامل و نمونه اسلامی است.
حقی در پایان تصریح کرد: امیدواریم که دختران جامعه اسلامی این را درک کنند که ما الگوهای بی نظیری در مذهب خودمان داریم و باید در راستای شناخت ایشان و معرفی به جامعه کوشا باشیم وگرنه تحت تاثیر الگوهای غلط غربی قرار خواهیم گرفت.
captcha