جهاد دانشگاهی در صف اول اقتصاد مقاومتی باشد
کد خبر: 3626378
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

جهاد دانشگاهی در صف اول اقتصاد مقاومتی باشد

گروه اقتصادی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: جهاد دانشگاهی همانگونه که از نامش مشخص است باید با استفاده از توان دانشگاهی، جهادگونه عمل کند و در صف اول جبهه اقتصاد مقاومتی باشد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت 16 مردادماه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی حرکت خوبی بود که اول انقلاب شروع شد و همانگونه که از نامش مشخص است، باید هم فعالیت جهادی باشد و هم دانشگاهی و خود را وقف جامعه و اسلام کنند.
وی ادامه داد: البته باید مسائل علمی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند، یعنی پژوهش در مسائل مختلف و مواردی که هم اکنون مورد نیاز کشور است، بخصوص برای مسائل اقتصاد و خودکفایی اقتصادی، جهاد دانشگاهی باید وارد میدان شود و تحقیقات را انجام دهد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به هدف مقدسی که تاسیس  شده، وظیفه سنگینی دارد و باید همواره در صف اول ایده و پژوهش فعالیت های کشور باشد.
آیت الله ناصری افزود: البته فعالیت های خوبی در این زمینه توسط جهاد دانشگاهی انجام شده و تالیفات خوبی هم بویژه دز زمینه های پژوهشی دارد اما  باید در میدان کار وارد شوند، بخصوص اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور که در خط مقدم باید حرکت کنند.
امام جمعه یزد گفت: استان یزد همواره عالمان و بزرگان زیادی داشته و  لقب دارالعلم را توام با دارالعباده کسب کرده و خوشبختانه الان نیز جوانان مستعد زیادی در استان وجود دارد اما باید فعالیت ها هدفمند شده و در مسیری واحد حرکت شود.
captcha