دهه کرامت فرصت مرور سبک زندگی اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3626636
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
میرزایی:

دهه کرامت فرصت مرور سبک زندگی اهل بیت(ع) است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت ابهر گفت: دهه کرامت برای افراد دین‌دار و شیعیان فرصت مناسب برای مرور سبک زندگی کریمانه اهل بیت علیهم السلام است که تا رفتار و گفتار و زندگی خودشان را رصد کرده و به میزان بهره‌مندی خویش از سبک زندگی اهلبیت و آموزه‌های دینی آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام مسیح‌الله میرزایی، امام جمعه موقت ابهر ظهر امروز جمعه 13 مردادماه در خطبه‌های نمازجمعه ابهر اظهار کرد: انسان حسب اشتغالات ذهنی و فکری و تمایلات نفسانی در موقعیت‌های شخصیتی و سنی مختلف در معرض غفلت و نیسان قرار دارد.

غفلت؛ قدرت آشنایی با هدف زندگی را از انسان سلب می‌کند

وی افزود: غفلت نوعی بیماری است که حتی قوای ادراکی انسان را از کار انداخته و قدرت خودآگاهی، خداشناسی و آشنایی با هدف زندگی را از انسان سلب می‌کند و به تعبیر قرآن غفلت آدمی را از مقام والای انسانی تا حد حیوان و پست‌تر از آن تنزل می‌دهد و لذا فلسفه مجموعه تکالیف و وظایف شرعی عبارت است از اینکه بشر از خواب غفلت بیدار شده و به سوی اهداف و آرمان‌های متعالی حرکت کند.

تذکر؛ مهمترین وظیفه پیامبران الهی در بیداری فطرت‌های خفته

حجت‌الاسلام میرزایی در تشریح اهمیت تذکر با استناد به قرآن تصریح کرد: مسأله تذکر و یادآوری چنان مهم است که قرآن کریم آن را از وظایف پیامبران برشمرده و از رموز موفقیت پیامبران در بیداری فطرت‌های خفته اعلام کرده است.

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم (ع) تصریح کرد: حضرت ابرهیم (ع) با شیوه تذکر، غفلت‌زدگان بت‌پرست را از خواب غفلت بیدار ساخت و آنان با تذکر آن حضرت به خود آمده و طبق نقل قرآن کریم با بازگشت به فطرت خویش خود را ملامت کرده و یکدیگر را ستم کار خواندند.

دهه کرامت فرصت مرور سبک زندگی کریمانه اهل بیت(ع) است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) و با اشاره به دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت برای افراد دین‌دار و شیعیان فرصت مناسب برای مرور سبک زندگی کریمانه اهلبیت علیهم السلام است که تا رفتار و گفتار و زندگی خودشان را رصد کرده و به میزان بهره‌مندی خویش از سبک زندگی اهلبیت و آموزه‌های دینی آگاه شوند.

وی افزود مکارم اخلاق یعنی بزرگواری‌های اخلاقی و یکی از اهداف بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بلکه هدف اصلی و اساسی بعثت او همین مکارم اخلاقی بوده چرا که پیامبر اکرم فرمود «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» این جمله پیامبر بیانگر این نکته نیز هست که هدف بعثت انبیا قبل از پیامبر رحمت نیز تقویت و رشد و اخلاق بوده است که با بعثت رسول خدا تکمیل شده است.

امامان معصوم به عنوان اوصیای رسول خدا بهترین الگوهای تربیتی هستند

حجت‌الاسلام میرزایی تاکید کرد: امامان معصوم نیز به عنوان اوصیای رسول خدا بهترین و کاملترین الگوهای تربیتی هستند در زیارت جامعه که امام هادی(ع) ویژگی‌های ائمه معصومین علیهم الاسلام را بیان می‌فرمایند چنین می خوانیم: «عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم» که البته این امر طبق بیان امیرالمومنین علی (ع) بدون مهار نفس و تمایلات سرکش نفسانی میسر نخواهد شد.

امام جمعه موقت ابهر با اشاره به نمونه‌هایی از رفتار کریمانه پیامبر اکرم (ص) و معصومین علیهم السلام تصریح کرد: یکی از اهداف متعالی آموزه‌های دینی و اهداف انقلاب اسلامی تربیت انسان‌های کریم بوده و باید در رفتارهای فردی و اجتماعی اعم از برخورد با خانواده بر خورد با همنوعان و همسایگان و در مواجه با بعضی از خطاها و اشتباهات و در رفتار مسئولان با ارباب رجوع تجلی پیدا کند.

وی افزود: امروزه بهترین معیار برای ارزیابی زندگی کریمانه در جامعه ما ورودی نوع پرونده‌ها به محاکم است که متأسفانه با توجه به حجم پرونده‌های مرتبط با توهین، بدعهدی‌های قراردادی و ایراد ضرب عمدی و اختلاف خانوادگی در وضعیت نامطلوب قرار داریم که بیانگر فاصله ما از سبک زندگی دینی و اهلبیت علیهم السلام است.

این مقام قضایی با تبریک تنفیذ حکم ریاست جمهوری رئیس جمهور دوره دوازدهم خاطرنشان کرد: یکی از انتظارات منطقی قاطبه ملت ایران از رئیس جمهور محترم پیشنهاد وزرای متعهد، متخصص و توانمند است که وزرای محترم در حوزه مسئولیت وزارتی خویش با توجه ویژه به اقشار ضعیف و مناطق محروم و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب و شهدا است.

captcha