تغییر سبک زندگی اسلامی در رأس برنامه‌های دشمنان است
کد خبر: 3626927
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

تغییر سبک زندگی اسلامی در رأس برنامه‌های دشمنان است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تغییر سبک زندگی اسلامی و انحراف جوانان، در رأس برنامه‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در  خراسان شمالی، امروز در دیدار مسؤولان فرهنگی با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: کرامت ریشه ارزش‌های اسلامی بوده و اگر در جامعه دینی نهادینه شود همه موارد جایگاه مناسب خود را پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه کرامت روح همه ارزش‌ها و خوبی‌ها است، ادامه داد: شهید مطهری در این زمینه می‌فرماید: اگر بخواهیم ریشه اخلاق اسلامی را پیدا کنیم باید به کرامت بپردازیم؛ زیرا ریشه اخلاق اسلامی کرامت نفس است.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید در این ایام و مناسبت‌ها ارزش‌های دینی را مطرح کرده و پایه‌های تعالی و تکامل جامعه را تقویت کنیم.
آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه مسلمان باید متعالی زندگی کند یعنی در همه چیز جنبه علو آن را در نظر بگیرد، اضافه کرد: اسلام به تعالی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سفارش زیادی کرده است زیرا کارهای بلند و اساسی است که به انسان کرامت و علو می‌دهد.
وی ادامه داد: امام سجاد (ع) می‌فرماید: «وَهَبْ لِی مَعَالِیَ الْأَخْلَاقِ» و از خداوند می‌خواهد به او برترین اخلاق را عطا فرماید؛ زیرا وقتی اسلام را به‌خوبی بررسی کنیم می‌بینیم اسلام به معنای متعالی زیستن و حیات شایسته و با کرامت داشتن است.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر بهره‌گیری و الگوبرداری از سبک و سیره ائمه اطهار (ع) برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه، اظهار کرد: دشمن در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته و سایت‌ها و دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تمام همت خود را متمرکز کرده‌اند تا تیشه به ریشه سبک زندگی اسلامی بزنند.
وی با بیان اینکه دشمنان قصد دارند جوانان ما را به موارد دیگری سرگرم کرده و ذائقه آنها را تغییر دهند، تصریح کرد: جریان تغییر سبک زندگی اسلامی در رأس برنامه‌های دشمنان است؛ چراکه می‌دانند اسلام ناب حرکت آفرین و عزت‌آفرین است.
آیت الله یعقوبی تصریح کرد: ما باید در مقابل دشمن کار اساسی کنیم و کار اساسی این است که سبک زندگی اسلامی را از قرآن و سیره اهل بیت استخراج کرده و راه را به جوانان نشان دهیم تا دشمن آنها را به بیراهه نبرند.
captcha