دانشگاهیان کشور از جهاد دانشگاهی ذهنیت خوبی دارند
کد خبر: 3627177
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
بهرامی:

دانشگاهیان کشور از جهاد دانشگاهی ذهنیت خوبی دارند

گروه اجتماعی: عضو شبکه پژوهش فن‌آوری گیاهان دارویی اردبیل گفت: جهاددانشگاهی از زمان تشکیل تاکنون برای اکثر محققان و دانشگاهیان کشور، جایگاه و ذهنیت خوبی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، رسول نیکخواه بهرامی، عضو شبکه پژوهش فن‌آوری گیاهان دارویی اردبیل امروز 15 مرداد ماه در جمع خبرنگاران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با گذشت زمان که بیشتر نیازهای کشور به صورت کارهای عملی و فیزیکی بود خلاء یک جهاد فکری در کشور احساس شد و جهاددانشگاهی توانست این خلاء را پر نماید.
وی با اشاره به نیاز کشور و جامعه به گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها برای رسیدن به خوداتکایی اظهار داشت: قطعا از ضروریات بود که برای ایجاد فکر و حرکت نو، نیروی جوان و مغزهای دانش‌آموخته در کنار هم زیر یک پرچم جمع شوند تا حرکتی به سوی توسعه در کشور صورت گیرد که جهاددانشگاهی این بستر را فراهم کرده است.
محقق عضو شبکه پژوهش فن‌آوری گیاهان دارویی اردبیل خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نبود مرکزی برای تحقیقات گیاهان دارویی بیشتر احساس می‌شد که جهاددانشگاهی واحد اردبیل با ایجاد مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، حرکتی در راستای خدمات پژوهشی و تحقیقاتی این گیاهان انجام داد و در حال حاضر با حضور شرکت‌های فناور در این مرکز، شاهد موفقیت آن در این عرصه هستیم.
نیکخواه بهرامی حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی را ضروری خواند و تصریح کرد:  در این راستا بایستی تیم‌های محقق در راستای هم حرکت کنند تا با بهره‌گیری از یافته‌ها، پژوهش‌ها و تونایی‌های بالقوه، فعالیت‌های علمی، روز افزون و تبدیل به ثروت کنیم. 
وی اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی که یکی از نهادهای ارزشمند کشور و استان اردبیل است مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص در حوزه بازرگانی و تجاری‌سازی، بایستی مشارکت و حمایت کنند تا با حل مشکلات محققین این حوزه، محصولات پژوهش ها و تحقیقات در بازارهای جهانی تجاری سازی شود.
captcha