نشست پرسش و پاسخ درباره اسلام در کلمبیا
کد خبر: 3627387
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

نشست پرسش و پاسخ درباره اسلام در کلمبیا

گروه بین‌الملل: کاروان «صلح» که از سوی هیئت علمای ارشد الازهر به کشور کلمبیا اعزام شده است، در دیدار با جوانان دانشجوی این کشور، به پرسش‌های متنوع آن‌ها درباره اسلام پاسخ دادند.

معرفی اسلام در کلمبیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی «إینا»، اعضای این کاروان در چهارمین روز حضور خود در کلمبیا، دو جلسه عمومی با دانشجویان دانشگاه‌ مدیریت (EAN) و دانشگاه «سنت توماس»(‌قدیمی‌ترین دانشگاه کلمبیا) در شهر «بوگوتا» پایتخت این کشور داشتند  و به پرسش‌های آن‌ها در ارتباط با اسلام پاسخ دادند.
اعضای کاروان «صلح» در این دو دیدار به پرسش‌های جوانان در رابطه حقیقت دین اسلام و ارتباط آن با دیگر ادیان و همچنین، میزان سازگاری فرهنگ عربی با فرهنگ‌های مختلف پاسخ دادند. 
کاروان اعزامی الازهر در ادامه فعالیت‌های تبلیغی خود در کشور کلمبیا همچنین در دو دیدار جداگانه، به سؤالاتی در ارتباط با مسئله فلسطین و اسلام‌هراسی پاسخ دادند که در دیدار نخست به مسائلی همچون، راه‌های رسیدن به صلح مطلوب در فلسطین و تلاش‌های الازهر برای حل این مسئله پرداخته شد.
اعضای کاروان صلح الازهر در دیدار دیگری که داشتند به تبیین پدیده اسلام‌هراسی پرداخته و اعلام کردند: اسلام‌هراسی، اصطلاحی است که تنها به گروه‌های تروریستی و خشونت‌طلب خدمت می‌کند، چرا که آن‌ها از این اصطلاح برای اجرای اهداف مخرب و توجیه اعمال جنایتکارانه خود سوءاستفاده می‌کنند.
اعضای این کاروان تأکید کردند که استفاده از اصطلاح اسلام‌هراسی درست مانند سوءاستفاده از متون دینی برای انجام عملیات تروریستی است،  این در حالی استکه اقدامات تروریستی مورد تأیید هیچ دین و عرفی نیست.
اعضای کاروان صلح وابسته به علمای ارشد الازهر همچنین، کتاب‌هایی با موضوع ارزش‌های اسلامی و تعالیم این دین مبین و همچنین، شیوه‌های تعامل با دیگران، در میان حاضران در این برنامه‌ها توزیع کردند.

captcha