تقویت برند‌های داخلی با جلوگیری از قاچاق کالا
کد خبر: 3627460
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

تقویت برند‌های داخلی با جلوگیری از قاچاق کالا

‌وقتی می‌توانیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم و در جهت تقویت برند‌های داخلی حرکت کنیم که علاوه بر افزایش کیفیت محصولات داخلی فرهنگ استفاده از کالای ملی را نیز در اذهان عمومی جا بیندازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حمید رضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث قاچاق کالا دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی در حوزه سازمانی و در مقام رسیدگی به موضوع قاچاق کالا قرار دارد و در جایگاه کشف کالای قاچاق نیست و در همین راستا نگاه دوسویه رسیدگی به پرونده کشفیات و حقوق شهروندی را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه قاچاق کالا بلای خانمان سوز برای تولید داخلی است و از طرفی، چون بسیاری از مردم از مباحث قاچاق کالا به درستی اگاه نیستند و ندانسته به این موضوع ورود پیدا می‌کنند، اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی از اهم موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم.

کریم ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توانیم از کنار این واقعیت بگذریم که گرایش مردم بیشتر به سمت کالای خارجی است و اگر این کالای خارجی زیر قیمت (قاچاق) عرضه شود، قطعا با اقبال بیشتری نیز مواجه خواهد بود و این موضوع ضربه سهمگینی به تولید داخلی وارد می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: زمانی می‌توانیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم و در جهت تقویت برند‌های داخلی حرکت کنیم که علاوه بر افزایش کیفیت محصولات داخلی فرهنگ استفاده از کالای ملی را نیز در اذهان عمومی جا بیندازیم.

وی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با آموزش‌هایی که از سوی دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی ارائه شده مردم به خوبی می‌دانند خرید و حمایت از کالای داخلی اشتغال و ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد و حال لازم است تا برند‌های داخلی با تبلیغات خود نشان دهند کالای با کیفیتی تولید کرده اند که با کالای خارجی رقابت می‌کند.

کریم برگزاری همایش‌هایی همچون همایش نشان تجاری را برگ برنده‌ای برای معرفی تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: تبلیغات تلویزیونی نمی‌توانند به اندازه‌ای که این همایش‌ها در ذهن مردم تاثیر می‌گذارند، اثرگذار باشند و بسیار خرسندیم که همایش نشان تجاری با معرفی کالا‌های باکیفیت ایرانی به نوعی از مصرف قاچاق کالا نیز جلوگیری می‌کند.
 
 پنجمین همایش نشان تجاری با موضوع نقش برند در توسعه کسب و کار 25 و 26 مرداد ماه امسال به همت انجمن مدیران صنایع خراسان در مشهد برگزار می شود.

captcha