نقش زنان لرستانی در دفاع مقدس تبیین شود
کد خبر: 3628158
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
دل‌آرام:

نقش زنان لرستانی در دفاع مقدس تبیین شود

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به عقب بودن استان در زمینه مشارکت زنان در دفاع مقدس، گفت: لرستان علاه‌بر این‌که در جنگ حضور داشت پذیرای خانواده‌های جنگ‌زده بوده و در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ نیز نقش بسزایی داشته که در این میان نقش زنان نباید کم‌رنگ جلوه کند، بلکه باید بیشتر از گذشته به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، یدالله دل‌آرام، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، سه‌شنبه، 17 مردادماه در چهارمین جلسه شورای راهبردی مشارکت زنان در دفاع مقدس، با اشاره به پیشرفت 50 درصدی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان، گفت: جوانان لرستانی در دفاع از حرمین شریفین همانند دفاع از مرزهای کشور در زمان دفاع مقدس، در شجاعت و دلاوری زبانزد هستند.
وی با اشاره به عقب بودن استان در زمینه مشارکت زنان در دفاع مقدس، ادامه داد: استان ما علاه‌بر این‌که در جنگ حضور داشت پذیرای خانواده‌های جنگ‌زده بوده و در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ نیز نقش بسزایی داشته، که در این میان نقش زنان نباید کم‌رنگ جلوه کند، بلکه باید بیشتر از گذشته به آن پرداخته شود.
برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» مهرماه امسال در لرستان
دل‌آرام با اشاره به برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در نیمه دوم مهرماه سال‌جاری، عنوان کرد: این جشنواره مختص خواهران و مادران شهید و خواهران فعال در عرصه دفاع مقدس است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به این‌که ما می‌توانیم از خواهران فعال در عرصه جنگ به‌عنوان سخنران در جلسات و همایش‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: درحال جمع‌آوری اطلاعات از خواهران فعال در عرصه جنگ هستیم که در این راه نیز یک گروه تلگرامی راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به تدوین و چاپ 66 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، افزود: این کتب آماده رونمایی هستند که از این تعداد، 51 عنوان توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و 15 اثر با مشارکت ارگان‌های دیگر چاپ شده است.
captcha