رشد سریع اسلام در فرانسه و نگرانی دین‌ستیزان
کد خبر: 3628467
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

رشد سریع اسلام در فرانسه و نگرانی دین‌ستیزان

گروه بین‌الملل: اندیشکده راستگرای «گیت استون» فرانسه با انتشار گزارشی با موضوع نگرانی از گسترش اسلام در فرانسه، با آشکارکردن رویکرد اسلام‌ستیزانه خود اعلام کرد: تعداد مساجد ساخته‌شده در سال‌های اخیر در این کشور از کلیساها پیشی گرفته است.

نگرانی اندیشکده فرانسوی از رشد سریع اسلام در فرانسه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «WND»، بر اساس این گزارش در 30 سال گذشته تعداد مساجد و مراکز عبادی اسلامی ساخته‌شده در فرانسه بیشتر از تعداد کلیساهای کاتولیک ساخته‌شده در این کشور طی یک قرن گذشته بوده است.
در این گزارش با انتقاد از سیاست‌های فرانسه، اعلام شده است که این کشور قوانینی برای محافظت از درختان قدیمی دارد؛ اما برای مقابله با تخریب کلیساها قانونی وجود ندارد و همین سبب شده است که چشم‌انداز فرانسه پر از ساختمان‌های مساجد شود.
این گزارش می‌افزاید: کوبیدن کلیساهای قدیمی بنابر قوانین منعی ندارد زیرا دولت ملک و هزینه نگهداری آن‌ها را پرداخت می‌کند؛ اما پس از تخریب مسئولان فرانسوی تمایلی به بازسازی کلیساها ندارند بنابراین مکان آن را به مراکز، دفاتر، آپارتمان و یا حتی مسجد تبدیل می‌کنند.
بنابر گزارش سازمان نظارت بر میراث فرهنگی فرانسه، این کشور تا سال 2030 ممکن است بین 5 تا 10 هزار مکان دینی را از دست بدهد.
تنها در سال 2016، 7 کلیسا در فرانسه تخریب شده‌اند و هر سال حدود 20 کلیسا نیز فروخته می‌شوند و یا کاربری آن‌ها تغییر می‌کند.
در سال 2016 تعداد 26 کلیسا و در سال قبل از آن 12 کلیسا در این کشور به فروش گذاشته شده بود.
فرانسه با 5 میلیون مسلمان بعد از آلمان بیشترین تعداد مسلمانان را در میان کشورهای اروپایی دارد. بنابر اعلام مؤسسه پژوهشی پیو، تعداد مسلمانان این کشور تا سال 2030 به بیش از 10 درصد کل جمعیت می‌رسد.
در حال حاضر حدود 2400 مسجد در فرانسه وجود دارد که این تعداد در سال 2003 حدود 1500 مسجد بوده است و این افزایش نشان از رشد سریع اسلام در فرانسه دارد که سبب نگرانی گروه‌های راستگرای این کشور شده است.
captcha