به زودی قوانینی در حمایت از خبرنگاران به تصویب می رسد
کد خبر: 3629118
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

به زودی قوانینی در حمایت از خبرنگاران به تصویب می رسد

گروه فرهنگی: نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم،مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: به زودی قوانینی در حمایت از خبرنگاران به تصویب می رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی علی قربانی، نماینده بجنورد، عصر دیروز در آئین  گرامیداشت روز خبرنگار در بجنورد با بیان اینکه در نشستی چهار ساعته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکلات هنرمندان و خبرنگاران خراسان شمالی به وی ابلاغ شده است، از قول مساعد وزیر برای حل مشکلاتی از جمله بیمه خبرنگاران و غیره خبر داد.
وی با بیان اینکه به زودی مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا قوانینی را به تصویب می رساند، ادامه داد: به صورت جدی در کمسیون برنامه و بودجه مجلس، پیگیری مشکلات اصحاب رسانه هستم تا ضمن تخصیص بودجه، قوانینی در راستای حمایت از خبرنگاران به تصویب برسد.
وی نقش اطلاع رسانی و مخابره اخبار در توسعه جامعه را اثرگذار و بی بدیل توصیف کرد و یادآور شد: از قرن نوزدهم بنیاد توسعه جوامع بر اساس نقادی بنا نهاده شد.
قربانی با تاکید بر اینکه نقدها منصفانه باشد، خاطرنشان کرد: شنیده می شود که برخی از مدیران کل حتی در اتاق خود را روی خبرنگاران بسته اند که این امر با اساس پاسخگویی به مردم در تضاد است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، خبرنگار را به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان ذکر کرد و افزود: وظیفه خبرنگاران دیدن مشکلات، اطلاع رسانی و گوشزد کردن کمبودها به مسئولان است.
قربانی اضافه کرد: طبق قوانینی جامعه مدرنیه یک مدیر موظف به پاسخگویی است که بگوید چه کارهایی انجام داده و چه عملکردی داشته است.
وی با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ارتقای فرهنگ جامعه از ضروریات است که در این راستا وظیفه خبرنگاران و رسانه ها بسیار مهم است، اظهار کرد: فوری ترین وظیفه دولت، حل مشکلات اقتصادی است اما در بلند مدت تقویت فرهنگ، جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت سوق می دهد.
وی ادامه داد: باید پشتیبان خبرنگاران باشیم و با تخصیص اعتبارات مناسب، در راستای حل مشکلات معیشتی این قشر اثرگذار جامعه گام برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی نیز در این همایش، افزایش تعداد نشریات سراسری از 10 به 19 نشریه را گامی موفق در راستای توسعه مطبوعات استان ذکر کرد و گفت: تولد دوباره شیروان شرق، ارتقای نسیم از هفته نامه به روزنامه و انتشار هفته نامه سیاحت شرق اتفاق مبارکی در خراسان شمالی از آغاز امسال بوده است.
حسین فرخنده اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آزادی های قانونی نشریات و مطبوعات حمایت می کند و همه مسئولان نیز موظف اند به آن احترام گذاشته و اخلاق مداری و رعایت قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه عرصه اطلاع رسانی خالق زیبایی هایی است که به قلم اصحاب رسانه رقم می خورد، اضافه کرد: تشکیل خانه مطبوعات و حمایت از خبرنگاران از اقدامات ارزنده امسال بوده است که باید تقویت و حمایت شود.
وی ادامه داد: به یقیین جز با همدلی و همراهی مطبوعات اساسنامه خانه مطبوعات محقق نمی شود.
فرخنده فعالیت نمایشگاه مطبوعات در هفته اخیر را گام مهمی در راستای تبادل اطلاعات عنوان کرد و گفت: استفاده از توان و ظرفیت رسانه ها گامی مهم در راستای توسعه است و برپایی نمایشگاه هایی در راستای ارائه توانمندی مطبوعات، مسئولان را به همکاری بیشتر با اصحاب رسانه تشویق می نماید.
گفتنی است در این مراسم از زحمات پیشکسوت عرصه مطبوعات، ملک محمد عیلزاده قدردانی شد.
همچنین از غرفه های برتر نمایشگاه مطبوعات، از الهام آزادزاده سردبیر خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان شمالی و نسرین حسنی، سرپرست هفته نامه سیاحت شرق و استاد شاهد، پیشکسوت عرصه رسانه خراسان شمالی قدردانی به عمل آمد.
captcha