فرمایش رهبر انقلاب؛ انگیزه حرکت در راه تربیت حفاظ/ تربیت هزاران قرآن‌آموز در «دارالتقوی»
کد خبر: 3629310
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

فرمایش رهبر انقلاب؛ انگیزه حرکت در راه تربیت حفاظ/ تربیت هزاران قرآن‌آموز در «دارالتقوی»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین با بیان اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم انگیزه اصلی حرکت ما در مسیر تربیت حفاظ بوده است، گفت: تاکنون هزاران نفر از سوی مؤسسه دارالتقوی مبین تهران تحت آموزش حفظ قرآن کریم قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران از مؤسسات قرآنی بسیار فعالی است که با مدیریت قوی و نیز استفاده از کادر مربیان مجرب قرآنی در رشته‌های مختلف توانسته است طی مدت شش سالی که از آغاز فعالیت آن چه به صورت رسمی و چه غیررسمی می‌گذرد، قرآن‌آموزان بسیار زیادی را در سطح شهر تهران تربیت کند.
این مؤسسه قرآنی کار و فعالیت خود را با طرح قرآنی «نور علی نور» در سطح منطقه 10 تهران آغاز کرد و طی مدت شش سال فعالیت وسیع قرآنی در این منطقه از شهر تهران توانسته است تا طرح‌های فراوان قرآنی را با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف همانند آموزش و پرورش و شهرداری منطقه اجرایی کند.
یکشنبه///////////// فرمایش رهبر انقلاب؛ انگیزه حرکت در راه تربیت حفاظ/ تربیت هزاران قرآن‌آموز در «دارالتقوی»
محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در رابطه با چگونگی ورود خود به عرصه فعالیت‌های مختلف در رابطه با قرآن کریم و نیز نحوه آغاز فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه قرآنی اظهار کرد: در کودکی شش سال داشتم که توسط مادرم به مسجد محله رفته و در کلاس قرآن ثبت نام کردم. سور کوچک قرآن کریم را در همان سنین طفولیت فراگرفتم و عشق و علاقه وافر خانوادگی به ساحت مقدس قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) مرا بر آن داشت که در کلاس‌های مختلف آموزشی شرکت کرده و از آموزه‌های بیشتری در این زمینه بهره‌مند شوم.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران ضمن یادآوری و تشکر از زحمات پدر خود در زمینه تداوم این راه قرآنی، ادامه داد: در حدود سن 18 سالگی بود که در محضر استاد حسن زکی‌لو به فراگیری آموزش مقدماتی قرائت و تجوید قرآن پرداختم و در ادامه نیز جهت تخصصی کردن قرائت قرآن از محضر استاد سعید زکی‌لو که هم‌اکنون یکی از کارشناسان و فعالان امور قرآنی و شاغل در فرهنگسرای قرآن هستند، کسب فیض کردم. همچنین، در ادامه راه قرآنی خود نیز از جلسات استاد عارف حسینی و جلسات تخصصی استاد احمد ابوالقاسمی نیز استفاده کردم.
خواجه محمودآباد در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون حدود بیست سال است که آموزش قرآن کریم در حسینیه المهدی(عج) تهران را برعهده دارم، تصریح کرد: در سال 93 بنده به عنوان دبیر هادی شمسه مرکز فعالیت داشتم که پنج منطقه از شهر تهران با 77 محله را تحت پوشش داشت.    
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران با بیان اینکه بنده مسئولیت برنامه دوازدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان منطقه 10 و نیز مسابقات محلات شهر تهران در سال 88 به میزبانی فرهنگسرای قرآن را بر عهده داشتم، گفت: با شروع جشنواره‌های شمسه قرآنی، بنده در سال 91 از سوی اداره‌کل فرهنگی شهرداری تهران به عنوان دبیر قرآن و عترت شمسه منطقه 10 تهران منصوب شدم که جزء نفرات برتر دبیران شمسه شهر تهران نیز انتخاب شدم.
وی ادامه داد: در همین زمان بود که مقام معظم رهبری در دیداری که با جامعه قرآنی داشتند، بحث افزایش تعداد حفاظ و تربیت تعداد 10 میلیون حافظ قرآن کریم را مطرح  فرمودند که بنده با تفکر در این زمینه طرحی را با عنوان طرح نور علی نور مطرح و طراحی کردم که این طرح قرآنی با برپایی جلسات مستمر و پیگیری‌های لازم و کارشناسی شده، با همکاری اداره فرهنگی شهرداری منطقه 10 در بین مدارس این منطقه از شهر تهران اجرایی شد.
فرمایش رهبر انقلاب؛ انگیزه حرکت در راه تربیت حفاظ/ تربیت هزاران قرآن‌آموز در «دارالتقوی»
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در ادامه افزود: مخاطب ابتدایی ما در طرح نور علی نور 1 تعداد 700 نفر بود و در سال 92 که طرح نور علی نور 2 را شروع کردیم، با توجه به پیشینه قبلی توانستیم تا تعداد هزار نفر از دانش‌آموزان منطقه را تحت پوشش قرار دهیم.
خواجه محمودآباد در ادامه افزود: همچنین، در سال 93 طرح قرآنی نور علی نور 3 را در 35 مدرسه اجرا کردیم و تعداد 3500 نفر را تحت پوشش این طرح قرآنی قرار دادیم که این کار با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 و نیز اداره آموزش و پرورس منطقه اجرایی شد که در جامعه قرآنی و نیز در رابطه با فعالیت در زمینه تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در مورد افزایش حفاظ قرآن کریم بازتاب و نمود بسیار خوبی داشت.
وی تصریح کرد: در سال چهارم یعنی در سال 94 موفق به أخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم با عنوان خانه قرآن شهری دارالتقوی شدیم که از این سال فعالیت گسترده‌تری در زمینه اشاعه فرهنگ علوم قرآنی آغاز کردیم. در این زمینه همچنین، با اداره اوقاف و امور خیریه منطقه شمال غرب تهران در راستای اجرای بزرگترین رویداد قرآنی کشور در قالب طرح تربیت حافظین قرآن کریم به همکاری پرداختیم که این طرح ابتدا با پوشش تعداد 3500 نفر اجرایی شد. همچنین، در سال 94 استارت مهد و پیش دبستان قرآنی فاطر فرهنگسرای بهمن زده شد که بدین وسیله در منطقه جنوب تهران نیز شعبه‌ای در زمینه ترویج فرهنگ علوم قرآنی داشته باشیم.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در ادامه تصریح کرد: همچنین، در سال 95 برای اولین بار در جامعه قرآنی و ادارات شهروندی شهرداری تهران، موضوع آموزش‌های شهروندی از لسان قرآن و عترت را در قالب طرح قرآنی بینات آغاز و پیگیری کردیم که مخاطب 1200 نفری را در این طرح تحت پوشش قرار دادیم این افراد تعداد بیست موضوع مبتلابه جامعه در مورد آموزش‌های شهروندی را از لسان قرآن و عترت فرا گرفتند. در همین سال مهد قرآن و خانه اسباب بازی شهر بانوی ایثار واقع در منطقه 10 نیز به عنوان پایلوت آموزش‌های شهروندی از لسان قرآن به عنوان شعبه دوم خانه قرآن فعالیت خود را آغاز کرد.
فرمایش رهبر انقلاب؛ انگیزه حرکت در راه تربیت حفاظ/ تربیت هزاران قرآن‌آموز در «دارالتقوی»
وی در ادامه گفت: همچنین، در همین سال اقدام به ثبت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران کردیم تا بتوانیم فعالیت خود را گسترده‌تر کنیم و با تأییدات خداوند متعال به عنوان عضو کوچی از جامعه قرآنی بتوانیم گامی مثبت در راستای ترویج و تبیین آموزش مفاهیم قرآن، سیره عملی ائمه معصومین(ع) و نیز تحقق مطالبات مقام معظم رهبری که از مصادیق بارز انس با قرآن است، برداریم.
خواجه محمودآباد بیان کرد: در سال 96 با درخواست اداره اوقاف و امور خیریه شمال غرب تهران مبنی بر ادامه کار طرح حافظین قرآن کریم در فاز دوم و در سال جدید با مخاطب شش هزار نفری، تداوم طرح را در دستور کار خانه قرآن قرار دادیم و همچنین، طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه منطقه غرب تهران نیز، جهت اجری طرح تربیت حافظان با مخاطب پنج هزار نفری به توافق رسیدیم.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران ادامه داد: همچنین، طی سال جاری نیز در محل قطب قرآن شهر تهران یعنی فرهنگسرای قرآن موفق به راه‌اندازی شعبه سوم بزرگترین مهد قرآن و پیش دبستانی قرآنی شدیم که فعالیت گسترده‌ای را نیز در این زمینه جهت تربیت قرآن‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرایی خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های خود در زمینه امور قرآنی اظهار کرد: در مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام که همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، بنده به عنوان معاون فوق برنامه در خدمت قرآنیان عزیز فعالیت داشتم و از دیگر برنامه‌های قرآنی که تاکنون اجرا کرده‌ام نیز می‌توان به شرکت در جشنواره‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش قرآن در فرهنگسرای بهمن، برگزاری دوره‌های مختلف روخوانی و روان‌خوانی و ... اشاره کرد.
خواجه محمودآباد در ادامه تصریح کرد: همچنین، در سال 93 اولین دوره تربیت مربی را در سطح منطقه 10 با مخاطب 89 نفری اجرایی کردیم و طی همان سال نیز دومین دوره تربیت مربی را از سوی اداره اوقاف و امور خیریه (که به عنوان اولین دوره از سوی این اداره محسوب می‌شد) در محل امامزاده حمیده خاتون(س) و سیدجعفر(ع) برگزار کردیم.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در ادامه افزود: یکی از دیگر فعالیت‌های قرآنی که در دست اقدام داریم، تدوین کتاب کار مربیان با استفاده از آیات، روایات، احادیث، حکمت‌های نهج‌البلاغه، قصص قرآنی و نقاشی در حد کودکان و خردسالان است که برای سنین پایه آماده می‌شود و قرار بر این است که این کتاب کار ان‌شاءالله در پایان شهریورماه سال جاری در محل خبرگزاری ایکنا رونمایی شود و به عنوان کتاب کار مربیان که با جامعه هدف 11 هزار نفری روبه‌ر‌و هستند، در دسترس ایشان قرار گیرد.
خواجه محمودآباد در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف و توجیهی و هماهنگی که طی سال جاری برگزار شده است، اظهار کرد: همچنین، تصمیم بر این داریم تا از مهرماه سال جاری ماهنامه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران چاپ و در اختیار مخاطبان قرار دهیم تا بدین وسیله در جریان امور و فعالیت‌های مؤسسه قرار گیرند.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران همچنین، از راه اندازی خط تلفنی ویژه آموزش حفظ قرآن کریم در مؤسسه خبر داد و گفت: با پیشنهاد اداره اوقاف و امور خیریه منطقه شمال غرب تهران این برنامه را آغاز خواهیم کرد و با راه‌اندازی خط تلفنی ویژه آموزش حفظ مخاطبان زیادی را در زمینه حفظ قرآن کریم تحت پوشش قرار خواهیم داد که البته در مراحل بعدی و با آسیب‌شناسی که در این زمینه انجام خواهد شد، بر وسعت این کار در مؤسسه خواهیم افزود.
وی در پایان سخنان خود در این زمینه اظهار کرد: هم‌اکنون آماده هستیم تا با تمامی مناطق شهر تهران و نیز سازمان‌ها و نهادهای مختلف جهت برگزاری دوره‌ها و نیز فعالیت‌های مختلف قرآنی همکاری کنیم و برنامه‌های مختلف قرآنی را با در اختیار داشتن مربیان مجرب به صورت گسترده و فراوان در این مناطق اجرایی کنیم.
مجتبی افشار
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۰:۰۰
0
0
تربیت قرآن آموزان به ترویج فرهنگ قرآنی می‌انجامد
زهرا سادات مدرسي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۱:۱۰
0
0
kheyliii awli bod b omid movafqit bishtr
زنكنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۱:۲۰
0
0
خيلى عالي بود ان شاءالله موفق ومؤید باشيد
فاطمه بیلدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۱:۲۲
0
0
سلام بسیاااار عالی ان شاءالله موسسه ی دارالتقوی روز به روز پربار تر و بهتر عمل کند. آرزوی توفیق و سعادت برای عوامل این مجموعه دارم.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۷:۲۹
0
0
لطفا از فعالیت های قرآنی در منطقه بیشتر خبر کار شود
مننون
سارا صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۲۳:۲۰
0
0
به نظر من کار بسیار مهم و بزرگی انجام شده که در سطح کشوری قابل ستایش هست و امیدوارم در پناه قران واسلام روز به روز به موفقیات این گروه اضافه شود
captcha