نجات 34 نفر و مرگ 9 نفر در سیل اخیر
کد خبر: 3629521
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

نجات 34 نفر و مرگ 9 نفر در سیل اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از نجات 34 نفر و فوت 9 نفر در سیل اخیر تا ظهر امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: سید مجتبی احمدی، با بیان این مطلب اظهار کرد: اکنون شعب هلال احمر 12 شهرستان در خراسان در امداد رسانی به مناطق سیل زده فعال هستند.

وی همچنین از نجات 9 نفر از سیل زدگان توسط امدادهوایی خبر داد و افزود: دقایقی قبل 9 نفر از سیل زدگانی که از روز گذشته در روستای آق دربند سرخس در محاصره آب مانده بودند توسط بالگرد امدادی هلال احمر به منطقه امن منتقل شدند.

احمدی با اعلام اینکه این افراد شامل سه مرد، دو خانم و چهار کودک بودند که توسط بالگرد از منطقه خطر خارج و نجات یافتند، عنوان کرد: شهرستانهای کلات، درگز، چناران، مشهد، فریمان و نیشابور گرفتار سیل شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌ها کلات، مشهد، درگز، چناران، قوچان، فریمان، تربت جام، سبزوار، تربت حیدریه، جوین، کاشمر و نیشابور از جمله شعب فعال در امدادرسانی هستند، بیان کرد: اکنون شش دستگاه آمبولانس، سه دستگاه خودرو نجات، 23 دستگاه خودرو کمک دار سبک، سه دستگاه خودرو کمک دار سنگین، به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

وی همچنین از اعزام دو دستگاه دیگر و یک بالگرد امداد و نجات خبر داد و افزود: اکنون بالگرد امداد و نجات هلال احمر استان  در محور های مشهد و کلات و مشهد سرخس در حال پرواز است.

احمدی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 223 نفر نیروی عملیاتی هلال احمر در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان هستند، بیان کرد: تاکنون  450 تخته پتو، 89 تخته چادر،  142 تخته موکت، شش هزار کنسرو ماهی و لوبیا، 50 ست بهداشتی، 108 گالن آب، 156 عدد آفتابه، 108 شعله چراغ فانوس، 100 کیلو پلاستیک، 50 کیلو قند و 47 بسته چای برای سیل زدگان ارسال شده است.

وی همچنین از اسکان 204 نفر خبر داد و گفت: تاکنون 94 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و 6 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه از اعزام تیم آنست به همراه دو قلاده سگ تجسس به منطقه خبر داد و اظهار کرد: تا این لحظه 1195 نفر حادثه دیده اند و 305 نفر تخلیه و رها سازی شده اند.

وی در ادامه از فوت 9 نفر در شهرستان‌های کلات، درگز، نیشابور و بخش رضویه مشهد خبر داد و گفت: 5 نفر از این افراد مربوط به شهرستان کلات، دو نفر شهرستان درگز، یک نفر نیشابور و یک نفر از  بخش رضویه مشهد بوده است.

احمدی همچنین آمار نجات یافتگان را 34  نفر اعلام کرد و افزود: نجات یافته : 9 نفر از آق دربند سرخس و 25 نفر از دره شمخال بوده است.

وی گفت: تیم های عملیاتی همچنان در حال  انجام عملیات هستند.

captcha