مخابرات خراسان شمالی 60 میلیارد ریال از مردم و دستگاه های اجرایی طلبکار است
کد خبر: 3629573
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸

مخابرات خراسان شمالی 60 میلیارد ریال از مردم و دستگاه های اجرایی طلبکار است

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌شمالی با بیان اینکه تحقق طلبکاری های این شرکت به ارتقای فناوری و توسعه ارتباطات استان کمک می کند، گفت: مخابرات خراسان شمالی 60 میلیارد ریال از مردم و دستگاه های اجرایی طلبکار است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، علیرضا هاشمی مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهارکرد: این شرکت از دستگاه های اجرایی و مردم بابت هزینه مکالمه 60 میلیارد ریال طلب دارد که با پرداخت نیمی از این طلب می توان بیش از پیش حوزه فناوری اطلاعات را در استان توسعه داد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 هزار تلفن ثابت منصوبه در استان داریم،یادآورشد: هم اکنون 70 هزار شماره در استان فاقد کارکرد هستند که امیدواریم در شهریور ماه سال جاری با اجرای طرح کرامت و ایجاد انگیزه این مشترکین را دوباره فعال کنیم.
هاشمی با اشاره به چاپ 600 هزار قبض تلفن ثابت و همراه در استان،خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از این میزان هزینه، با اجرای طرح الکترونیکی کردن قبوض دیگر قبض های کاغذی حذف می شود.
وی تاکید کرد: به منظور اجرای طرح قبوض الکترونیکی نیازمند شماره های تلفن همراه مشترکان هستیم بنابراین از همه مشترکین تلفن ثابت می خواهیم شماره تلفن همراه خود را به سامانه 10005842020 پیامک کنند.
هاشمی با بیان اینکه در حوزه فیبر نوری نیز نیمی از شهر بجنورد به فیبر خانگی مجهز شده است، عنوان کرد: به منظور اجرای طرح فیبر خانگی هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی یادآورشد: با اجرای طرح تفکیک و جداسازی اینترنت در استان میزان هزینه مشترکین تا ۵۰ درصد کاهش یافته است .
هاشمی با اشاره به اینکه سرعت دیتای تلفن همراه ۳۰۰تا۴۰۰ برابر افزایش یافته است، گفت: تکنولوژی 280 مورد از سایت های BTS در استان به نسل سه و چهار تغییر یافته است.
وی با اشاره به وجود 700 هزار مشترک تلفن همراه اول در استان، یادآورشد: در مجموع در حوزه تلفن همراه و دیتا دارای یک میلیون نفر مشترک هستیم.
هاشمی با بیان اینکه 125 روستا در استان در بحث اینترنت از مخابرات خدمات می‌گیرند، افزود: 250 روستای دیگر نیز با استفاده از ظرفیت دیگر اپراتورها از اینترنت استفاده می‌کنند.
وی عنوان کرد: همزمان با هفته دولت 164 پروژه با اعتبار 318 میایارد ریال آماده بهره برداری است.
captcha