سینما چهار راه تحولات در جامعه است
کد خبر: 3629684
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

سینما چهار راه تحولات در جامعه است

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آیین آغاز به کار سینما پل در مشگین شهر، گفت: سینما، چهار راه تحولات اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و سیاسی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل روز گذشته 21 مرداد ماه در آیین آغاز به کار سینما پل در مشگین‌شهر که با حضور مدیران اجرایی و نیز اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در مجموعه گردشگری پل معلق برگزار شد، با اشاره به اهمیت سینما در دنیا، گفت: سینما، چهار راه تحولات اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و سیاسی در جامعه است.
وی تصریح کرد: همه تحولات با دو بال رمان و سینما محقق می‌شود و سینما نقطعه عطف تحولات و دگرگونی در جهان است.
وی افزود: دو ایستگاه رمان و سینما در کشورهای توسعه یافته موجب تحولات عظیم و شگرفی شده است و نویسندگان با خلق رمان‌های مختلف و سینماگران با تولید آثار سینمایی از این رمان‌ها، تحولات را در دنیا رقم می‌زنند.
اسحاقی اظهار کرد: برخلاف آنچه بعضی‌ها در برخی رسانه‌ها و فضاهای مجازی مطرح می‌کنند، سینمای ایران، سینمای پاک و معناگرا است که با مبانی انسانیت و بشریت متناسب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با اعلام اینکه در همه فیلم‌های تولید شده، از کارشناسان برجسته مذهبی به عنوان مشاور استفاده می‌شود، افزود:حتی در شورای ارزشیابی و صدور پروانه نمایش فیلم هم از متخصصین مذهبی و فرهنگی برای ارزیابی استفاده می‌شود.
وی با ارائه آماری از وضعیت سینما در استان، گفت: در حال حاضر سینماهای شهرستان پارس اباد، خلخال و اردبیل فعال هستند و ۲ سینما های قدس و انقلاب  در اردبیل بازسازی شدند.
اسحاقی تصریح کرد: در هر شهری که شهردار و یا دیگر نهادهای انقلابی و اجرایی ، سالن مجهز و استانداری داشته باشند و آمادگی لازم را برای نمایش فیلم داشته باشند،سیستم پخش دیجیتال به صورت رایگان در اختیار آنها گذاشته می شود.
وی با اشاره به مشکلات سینما ازادگان مشکین شهر گفت: برخی اختلاف و مشکلاتی در این رابطه وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر مرتفع شود تا این سینما مجددا فعالیت خود را آغاز کند.
اسحاقی افتتاح و آغاز به کار سینما پل را به اصحاب فرهنگ و هنر و مردم شهرستان مشگین شهر تبریک گفت و با اعلام اینکه در این مجموعه،هنرمندان تئاتر و موسیقی هم می توانند برنامه های فرهنگی و هنری اجراکنند،از مدیریت و عوامل اجرایی پل معلق مشگین شهر برای راه اندازی این سینما قدردانی کرد.
captcha