توسعه حریم علوی؛ بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام در اعتاب مقدسه
کد خبر: 3629889
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

توسعه حریم علوی؛ بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام در اعتاب مقدسه

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی گفت: طرح توسعه حریم علوی با احداث صحن و شبستان حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام در اعتاب مقدسه است.

جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در هر استان دفتر و در هر شهرستان دارای یک نمایندگی است که از این طریق وجوهات مردمی جمع‌آوری شده و برای ساخت به اعتاب مقدسه ارسال می‌شود.
وی با اشاره به نحوه جمع‌آوری وجوهات و نذورات مردمی در استان خراسان رضوی افزود: کلیه وجوهات مردمی به یک شماره حساب بانک ملی در 14 الی 15 شناسه واریز و برای ساخت و بازسازی اعتاب مقدسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن اماکن مقدس را تکریم کرده گفت: حرم‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیز از اماکن با فضیلت و با شرافت هستند که مورد تکریم خداوند متعال است.
دهنوی با اشاره به توسعه حریم علوی(ع) گفت: احداث صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام در حرم حضرت علی(ع) در حال انجام است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی اضافه کرد: این شبستان شامل چند بخش از جمله بخش زیارتی در فضایی با 109 هزار مترمربع به منظور رفاه، آرامش و امنیت زائران حریم علوی در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از هزار قطعه درب و پنجره چوبی مورد نیاز برای تکمیل شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) هم اکنون در مشهد توسط هنرمندان و متخصصان در حال ساخت است.
دهنوی با بیان اینکه هدف ستاد بازسازی عتبات عالیات خدمت به زائران اعتاب مقدسه است، اظهار کرد: اجرای سنگ فرش کف صحن حضرت زهرا(س) نیز توسط نیروهای متخصص با هزینه‌های مردمی در حال انجام است.
وی نحوه اطلاع‌رسانی برای ایجاد شور و اشتیاق و نشان دادن عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) را مهم برشمرد.
captcha