برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام به صورت دوسالانه
کد خبر: 3630032
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
مسیب‌زاده خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام به صورت دوسالانه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس تصمیم‌گیری صورت گرفته در دبیرخانه و ستاد عالی مسابقات این وزارت‌خانه، مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد، از میزبانی احتمالی مشهد برای برگزاری ششمین دوره این رقابت‌ها خبر داد.

محمد‌رضا مسیب‌‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام بیان کرد: پنجمین دوره این مسابقات بعد از 20 سال وقفه، اردیبهشت سال گذشته در کنار دیگر مسابقات قرآن جهان اسلام در حوزه بزرگسالان، بانوان، روشندلان و طلاب علوم دینی برگزار شد.
وی همزمانی برگزاری این مسابقات را با یکدیگر، بزرگ‌ترین المپیاد قرآنی جهان اسلام دانست و ابراز کرد: در تمام کشورهای اسلامی چنین حجم مسابقه، بی‌سابقه است که این امر عظمت جمهوری اسلامی ایران و توجه ویژه کشورمان را به فعالیت‌های قرآنی نشان می‌دهد.
تشکیل دبیرخانه دائمی برای مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام
مسیب‌زاده از تشکیل دبیرخانه دائمی برای این رقابت‌ها در حوزه اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد و تشریح کرد: این دبیرخانه به تأکید ستاد عالی برگزاری مسابقات و وزیر آموزش ‌و پرورش تشکیل شده است که شکل‌گیری دبیرخانه ستاد عالی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام از اتفاقات مهمی بود که در عرصه مسابقات رقم خورد و زمینه را برای ادامه کار هموار کرد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: براساس تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد عالی و دبیرخانه، مقرر شد که مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام هر دو سال یک بار برگزار شود و لذا ششمین دوره این رقابت‌ها در سال 1397 به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما زیر مجموعه ستاد عالی مسابقات فعالیت می‌کنیم و نظرات مسئولان دبیرخانه برای ما مهم است، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه مسئولان ستاد عالی مسابقات تأکید بر برگزاری سالانه مسابقات دارند اما در دبیرخانه و همچنین وزارت آموزش‌ و ‌پرورش می‌خواهیم این مسابقات را دوسالانه برگزار کنیم که این موضوع و تصمیم در دبیرخانه نیز به تصویب رسیده‌ است.
حضور 31 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان
مسیب‌زاده با اشاره به اینکه اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در سال 1377 با 16 کشور شرکت‌کننده برگزار شد، عنوان کرد: در ششمین دوره این رقابت ها، 31 کشور شرکت‌کننده خواهند بود که این امر قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.
دادن فرصت میزبانی مسابقات قرآن به دیگر کشور
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: بنا داریم چند دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام را در ایران برگزار کنیم و بعد میزبانی را به سایر کشورها محول کنیم.
وی همچنین در مورد برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام به میزبانی ایران نیز ابراز کرد: مشهد، یکی اولویت‌های ما برای میزبانی این رقابت‌های قرآنی است، البته یکی از شیوه‌های انتشار مسائل دینی، مذهبی، ارزشی و ...، انتقال آن به همه بخش‌ها یعنی دادن فرصت میزبانی به دیگران به صورت چرخشی است لذا تنها تهران میزبان این رقابت‌ها نیست.
captcha