اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در ارزیابی سالیانه، شایسته تقدیر شناخته شد
کد خبر: 3630064
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در ارزیابی سالیانه، شایسته تقدیر شناخته شد

گروه فعالیت‎های قرآنی: نتایج ارزشیابی و رتبه‌بندی فعالیت‌های قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها اعلام شد که بر اساس آن ۴ استان به عنوان استان‌های برتر و ۶ استان از جمله چهارمحال و بختیاری به عنوان استان‌های شایسته تقدیر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس، سیدجعفر صادقی مدیر دفتر برنامه‌ریزی، ارزشیابی و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن با اشاره به ارزشیابی استان‌ها و عملکرد ادارات تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: سازمان دارالقرآن سال گذشته برنامه جامع نظارت بر ارزشیابی فعالیت‌های قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی را مورد بازنگری قرار داد و پس از تدوین نهایی به استان‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آیین‌نامه اجرایی این برنامه، عملکرد قرآنی استان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه از شهریور تا پایان سال 1395 تیم‌های ارزیابی، ساماندهی و به استان‌ها اعزام شدند، افزود: واحدهای تخصصی در سازمان دارالقرآن با توجه به مستندات دریافتی از استان‌ها، عملکرد هر استان را مورد سنجش قرار دادند.
صادقی با اشاره به شاخص‌های انتخاب استان‌های برتر قرآنی، خاطر نشان کرد: 99 شاخص در چهار محور «برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه تعاملات»، «توسعه کمی و کیفی آموزش‌های قرآنی»، «فضا سازی قرآنی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی» و «توسعه و ساماندهی مشارکت‌های مردمی و اجرای برنامه‌های حمایتی و نظارت» تقسیم بندی شده است که بر اساس این شاخص‌ها عملکرد استان‌ها ارزیابی می‌شود.
وی درباره استان‌های برتر نیز گفت: بر اساس نظرات کارشناسان و تیم اعزامی به استان‌ها 4 استان «مازندران، همدان، مرکزی و بوشهر» به عنوان استان‌های برتر و 6 استان «آذربایجان شرقی، یزد، خراسان جنوبی، کردستان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری» شایسته تقدیر شدند.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی، ارزشیابی و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه آیین‌نامه برنامه جامع ارزشیابی سال 96 هم به استان‌ها ابلاغ کردیم، تصریح کرد: با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرای آیین‌نامه در سال گذشته، این برنامه مورد بازنگری قرار گرفت و برای اجرای در سال جاری ابلاغ شد که بر اساس آن استان‌ها ارزشیابی می‌شوند و سال آینده رتبه‌بندی و نتایج ارزشیابی هر استان اعلام خواهد شد.

captcha