کتاب «آتش به اختیار فرهنگی» از سوی یک محقق حوزوی منتشر می‌شود
کد خبر: 3630130
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

کتاب «آتش به اختیار فرهنگی» از سوی یک محقق حوزوی منتشر می‌شود

کتاب «آتش به اختیار فرهنگی» توسط یکی از پژوهشگران و محققان حوزوی علوم اجتماعی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، کتاب «آتش به اختیار فرهنگی» جدیدترین اثر حجت الاسلام والمسلمین سروری در اواخر شهریور ماه رونمایی می‌شود.

کتاب آتش به اختیار با توجه به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری از رویکردها، نمونه‌ها و افق‌ها بر اساس قرآن و روایات و به صورت مصداقی و ارائه راه‌کارهای فرهنگی در سه بخش و 120 صفحه تنظیم شده است.

سروری علاوه بر تنظیم کتب شعار سال در زمینه مباحث تربیتی اخلاقی و تاریخی پیش از این نیز کتاب ردپای گرگ (راه های نفوذ دشمن) در اختیار علاقه‌مندان به آثار خویش قرار داده است.

نویسنده کتاب آتش به اختیار فرهنگی در بخشی از کتاب خویش آورده است: آتش به اختیار به معنای نا آگاهانه وبی محاسبه  عمل کردن نیست. آتش به اختیار فرهنگی یعنی: هدفمند عمل کردن کارهای فرهنگی با خروجی موفق، وحدت و همبستگی و انسجام داشتن  فرهنگی متولیان فرهنگی اعم از دولتی و نهادهای مردمی، بر مدار عقلانیت رفتن، خلاقیت داشتن و ابتکار عمل درست داشتن، تشخیص دادن دقیق در برنامه دشمن و غفلت نورزیدن، به جا عمل کردن و اشتباه نگرفتن فرعی واصلی بودن کار فرهنگی، موازی کاری نکردن کار فرهنگی توسط نهادهای دولتی و نهادهای مردمی، جذب حداکثری نیروهایی ارزشی  و سوار کردن در قطار انقلاب، نگاه جناحی نداشتن به مسایل فرهنگی کشور، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب و تبعیت از قانون، آتش به اختیار فرهنگی یعنی بصیرت، جسارت، و خلاقیت همزمان داشتن.

captcha