بانک جامع اطلاعات غرفه‌داران نمایشگاه قرآن مشهد تهیه می‌شود
کد خبر: 3630305
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

بانک جامع اطلاعات غرفه‌داران نمایشگاه قرآن مشهد تهیه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بانک جامع اطلاعات غرفه‌داران دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را در دست تهیه داریم و برای نمایشگاه سال آینده نیز از هم‌اکنون تعامل سازنده و دوسویه با غرفه‌داران را آغاز کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد برگزاری جلسات نقد و بررسی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که همزمان با ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار شد، گفت: اولین جلسه نقد این نمایشگاه، ۱۹ مردادماه با حضور کمیته‌ها و عوامل اجرایی برگزار شد و نقاط قوت و ضعف نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار است، این‌گونه جلسات با تحلیل بیشتر در این زمینه، به‌ویژه در بحث خروجی و نتایج کمیته نظرسنجی نمایشگاه نیز تداوم پیدا کند تا برای نمایشگاه بعدی از نتایج این نظرسنجی استفاده شود.
وی عنوان کرد: براساس نتایج نظرسنجی، بیشتر بازدیدکنندگان، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، مناسب‌تر می‌دانند البته بر برگزاری نمایشگاه در جوار حرم رضوی نیز به جهت وجود معنویت بیشتر تأکید کرده‌اند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب در ادامه به نمایشگاه قرآن سال آینده اشاره کرد و افزود: در نظر داریم که هر چه زودتر دبیرخانه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در سال 97 را فعال کنیم و جلسات برنامه‌ریزی را آغاز کنیم زیرا نمایشگاه قرآن باید پایگاهی برای گفتمان قرآنی باشد.
وی با بیان اینکه بعد از آغاز فعالیت ‌دبیرخانه سیزدهمین نمایشگاه قرآن مشهد، ابلاغ به نیروهای اجرایی صورت می‌گیرد، افزود: همچنین بانک اطلاعات جامع غرفه‌داران دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را در دست تهیه داریم و از هم‌اکنون تعامل با غرفه‌داران را آغاز کرده‌ایم و قرار است تا در مورد رویکرد نمایشگاه سیزدهم، اهداف و برگزاری جلسات صحبت کنیم و نظرات را بشنویم تا تعامل ما سازنده‌تر و دوسویه باشد و کار به ماه‌ آخر واگذار نشود.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: از طرفی امسال برنامه داریم که یک همایش توجیهی برای غرفه‌داران برگزار کنیم و صحبت‌های آن‌ها را بشنویم و در ادامه با آمادگی کامل برای نمایشگاه سیزدهم حاضر شویم.
وی ابراز کرد: قرار است که به شکل دقیق، محتوای کمیته نظرسنجی دوازدهمین نمایشگاه قرآن مشهد که کاملا علمی بود در دبیرخانه این نمایشگاه مورد بررسی، بحث و تحلیل قرار گیرد و محتوا و خروجی آن به سمت اجرایی شدن برود و بر روی کتاب نظرسنجی این نمایشگاه کار شود.
وی در توضیح این مطلب اضافه کرد: در واقع دبیرخانه تبدیل به اتاق فکر نمایشگاه می‌شود و در ادامه برای برگزاری نمایشگاه قرآن سال آينده، جلسات متعددی را با مسئولان اجرایی، نخبگان قرآنی، حوزوی و دانشگاهی و شورای شهر خواهیم داشت تا همه امکانات در فضای قرآن بسیج شود.
captcha