بهترین راه‌کار مقابله با دشمنان ایجاد محور مقاومت است
کد خبر: 3630366
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

بهترین راه‌کار مقابله با دشمنان ایجاد محور مقاومت است

گروه سیاست و اقتصاد: مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: بهترین راه‌کار برای مقابله با دشمنان در عرصه‌های سیاسی نظامی و اقتصادی آنچه که رهبران دینی و سیاسی و بزرگان ما به آن رسیدند، ایجاد محور مقاومت است.

حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، ضمن تبریک روز مقاومت اسلامی روز 23 مرداد ماه که به مناسبت استقامت جوانان لبنان در برابر رژیم صهیونیستی افزود: با این حالی که رژیم صهیونیسم اسراییل با پشتوانه قوی به جنگ با مردم لبنان آمده بود ولی نتوانست در برابر سپاه چند 10هزار نفری این مردم پیروز شود.

وی اضافه کرد: دو جریان خواستار حاکمیت جهان هستند یکی جریان یهود که در صدد بوده است بر کل دنیا حاکمیت کند و نظام ارباب رعیتی را پیش بگیرد و همه تحت سلطه و زیردستان او باشند و دیگری جریان اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه که که درصدد این بوده با تفکر الهی بر دنیا حکومت کند زیرا توانایی عدالت گستری را در این بین دارند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: جنگ جهانی دوم که بوسیله مسیحیت اتفاق افتاد برای خارج کردن جریان یهود از تقیه بود که بعد از این جنگ مهلک و سهمگین که چندین و چند میلیون انسان کشته شد رژیم صهیونیست شناخته شد و توانست خود را به رسمیت بشناسد و یا به تعبیری خود را به جهان تحمیل کند ولی در فضای تحمیل جریان یهود بر دنیا جریان دیگری بنام جریان شیعه در حال اتفاق بود که زنگ خطری برای آنها محسوب می‌شد که با انقلاب اسلامی شیعه نیز از تقیه خارج شد و این باعث شد حکومت شیعه به حاکمیت شیعه تبدیل شود و از این به بعد بود که تقابل این دو جریان بزرگ علنی شد.

وی با بیان اینکه یهود از همان ابتدا می‌خواست شیعه حاکمیتی نداشته باشد، گفت: در تقابل این دو جریان یهود و شیعه از همان ابتدای بوجود آمدن جریان شیعه در صدد از بین بردن آن با انجام سه فعالیت بزرگ نفوذ، ترور و جنگ بود. در پروزه نفوذ که مقام معظم رهبری به آن تاکید زیادی دارند و در محافل و نشست‌هایی نیز این را به مسئولین گوش زد می‌کند که روزی به بدنه حاکمیت ورود پیدا نکنند،

حجت‌الاسلام گرایلی خاطرنشان کرد: در پروزه ترور که گاهی حتی بوسیله کارگزارانی که در داخل کشور دارند که ما دیدیم زمینه های ترور 17هزار نفری و حتی ترور شخصیت‌های بزرگ را بوجود آوردند و پروژه جنگ که منظور جنگ در همه ابعاد از جمله نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، قومی قبیله ایی و... است و منظور ما بعد خاص جنگ  از لحاظ نظامی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیره استان هرمزگان تاکید کرد: بهترین راه‌کار برای مقابله با دشمنان در عرصه‌های سیاسی نظامی و اقتصادی آنچه که رهبران دینی و سیاسی و بزرگان ما به آن رسیدند، ایجاد محور مقاومت است. در بحث اقتصادی اقتصاد مقاومتی در بحث سیاسی نیز استفاده از تمام ظرفیت‌های متفکران اسلامی در بحث مقوله مقاومت است.

حجت‌الاسلام گرایلی اظهار کرد: با دورنگری و آینده نگری امام راحل استارت تقویت محور مقاومت در لبنان زده شد که بعد از آن نمونه‌هایی از خیزش های انقلابی را در 6 کشور عربی از جمله عراق سوریه بحرین می بینیم که در برابر استکبار های جهانی و ظلم و ستم آنها ایستاگی کردند.

وی با بیان اینکه جریان یهود در طول تاریخ هیچ گونه شکستی را نداشته است، افزود: با تمام امکانات و هزینه هایی که یهود صرف جنگ می‌کرد هیچ کس باورش نمیشد سپاه چند 10هزار نفری مردم لبنان در مقابل یکی از ارتش‌های بزرگ دنیا پیروز شوند و این گونه تجهیزات آنها از بین برود و این محور مقاومت لبنان که باعث شد که آمریکایی‌ها از لبنان خارج شوند و جنوب لبنان آزاد شد و رژیم صهیونیستی که مجبور به عقب نشینی شد و در نهایت شکست را قبول کرد و سپاه خود را از آن جا خارج کند.

حجت‌الاسلام گرایلی در پایان تصریح کرد: در واقع اینها همه نقطه عطفی شد که دنیا بدانند در برابر اهداف سیاسی نظامی و اقتصادی بهترین راه محور مقاومت است. یکی از عوامل تاثیر گذار پیروزی مردم لبنان باور به وعده‌های الهی و توکل به خداوند بود.

captcha