پاسخ کدخدایی به برخی شبهه‌افکنی‌ها درباره حضور مدافعان حرم در سوریه
کد خبر: 3630447
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
در گفت‌وگو با ایکنا عنوان شد؛

پاسخ کدخدایی به برخی شبهه‌افکنی‌ها درباره حضور مدافعان حرم در سوریه

گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان درباره شبهه‌افکنی برخی دوستان ناآگاه درباره چرایی حضور مدافعان حرم در سوریه و بی‌نتیجه دانستن مقاومت و ارجحیت داشتن سازش گفت: به این شبهات می‌توان به صورت نقضی پاسخ داد. یعنی براساس محاسبات عقلانی و منطقی نشان داد که هر جا مقاومت صورت گرفته پیروزی نیز حاصل شده و نمونه بارز آن مسئله فلسطین است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مناسبت تلاقی شهادت شهید مدافع حرم، محسن حججی، با روز مقاومت اسلامی، در خصوص برخی شبهه‌افکنی‌ها در فضای مجازی از سوی معاندان و برخی دوستان ناآگاه مبنی بر چرایی حضور این افراد در خط مقدم نبرد با داعش و بی‌دلیل دانستن این حضور از یک سو و بی‌نتیجه قلمداد کردن مقاومت گفت: ما در این جبهه با دو گروه مواجه هستیم؛ دشمنان و دوستان کم‌اطلاع. در مقابل دشمنان پاسخ فقط مقاومت، ایثار، فداکاری و تلاش مضاعف است که در همه عرصه‌ها تا به امروز جواب داده است. حکم عقل و منطق نیز همین بوده است که هر جا مقاومت صورت گرفته پیروزی نیز حاصل شده است.

وی ادامه داد: اما به شبهاتی که برخی دوستان ناآگاه مطرح می‌کنند می‌توان به صورت نقضی پاسخ داد. در همه مناطق جبهه مقاومت هرگاه که کوتاه آمدیم و دست از مقاومت کشیدیم ضرر کردیم. در حوزه فلسطین زمانی که جوانان فلسطینی مقاومت کردند پیروز بودند اما زمانی که به سازش روی آوردند مجبور به عقب‌نشینی و شکست شدند.

کدخدایی با بیان اینکه مقاومت ممکن است شکل‌های مختلفی داشته باشد، گفت: مهم آن است که بر روی اصول و آرمان‌ها پافشاری کنیم و از آنها عقب‌نشینی نکنیم و گرنه ما ترسی از مذاکره و گفت‌وگو نداریم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان عنوان کرد: مذاکره اگر بر محور اصول و آرمان‌ها باشد همان مقاومت است و هیچ تفاوتی نمی‌کند.    

captcha