افزایش ۵۵ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد خراسان شمالی طی سال جاری
کد خبر: 3630476
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

افزایش ۵۵ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد خراسان شمالی طی سال جاری

گروه اجتماعی: مدیر کل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: میزان مشارکت مردمی استان امسال 550 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی کمیته امداد استان،عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در چهارماه نخست امسال، نیکوکاران استان حدود ۱۴۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت این نهاد کمک کردند،گفت: حجم مشارکت های مردمی در استان امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه این کمک ها شامل صدقات، اکرام ایتام ومحسنین،زکات، حمایت برای خرید جهیزیه، تامین مسکن است، افزود: از مجموع این کمک ها ۱۲ میلیارد ریال در بخش صدقات، ۲۵ میلیارد ریال در بخش زکات، ۳۷ میلیارد ریال در طرح های اکرام ایتام ومحسنین وسایر بخش هاکمک شده است .
وی با بیان اینکه از مجموع زکات امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال زکات واجب است که توسط کشاورزان و دامداران پرداخت شده است، بیان کرد: ۱۵ میلیارد ریال هم زکات فطره است که امسال توسط مردم خداجوی استان به محرومان استان کمک شده که حدود ۱۲ میلیارد ریال آن از سوی مراکز نیکوکاری بوده است .
اهرابی گفت: توسعه خدمات الکترونیکی از مهمترین فعالیت های این نهاد در سال جاری است که سبب افزایش زمینه مشارکت های مردمی در جهت کمک به نیازمندان می شود .
وی با بیان اینکه جمع آوری صدقات به روش های پیامکی ، اینترنتی و با استفاده از اپلیکیشن های جدید طراحی شده و امسال به طور جدی در دستور کار این نهاد قرارگرفته است،یادآورشد: بیش از ۱۱۷ هزار از خانواده های استان مشترک صندوق صدقات هستند که به زودی با استفاده از این برنامه های الکترونیکی می توانند به راحتی کمک های خود را به دست محرومان برسانند .
وی مشارکت خیران را امری مهم در رفع محرومیت زدایی عنوان کرد،افزود:  استفاده از تخصص های خیران سرعت پاسخگویی به نیازمندان و ارائه خدمات مطلوب تر را به دنبال دارد .
اهرابی مدیر کل کمیته امداد استان با یاد آوری اینکه وضعیت فقر و نیاز محرومان در جامعه توسط کمیته امداد کاملا احصا شده است، تاکید کرد : این نهاد به دنبال آن است کمک های خیران را در جهت تامین مسکن، اشتغال، ازدواج، درمان، آموزش، توانمند کردن مددجویان به صورت اثر گذاری سوق دهد .
captcha