معامله با خدا برای راه‌اندازی مؤسسه قرآنی
کد خبر: 3630630
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

معامله با خدا برای راه‌اندازی مؤسسه قرآنی

گروه شهرستان‌ها: در ادامه معرفی فعالان قرآنی به سراغ مدیر مؤسسه‌ای قرآنی می‌روم که برای ساخت آن بعد از 30 سال معلمی و تلاش در این راه، تمام پاداش بازنشستگی را در راه قرآن هزینه کرده و برای ساخت این مؤسسه‌ با خدا معامله کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یقینا می‌توان گفت قدم گذاشتن در راهی که پر از فراز و نشیب بوده و سختی‌های زیادی را به همراه دارد جز با توکل و کمک خداوند سبحان میسر نیست و دل انسان در اوج مشکلات هیچ وقت بدون او آرامش نخواهد گرفت. «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ؛ آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‌كند».
در ادامه معرفی فعالان قرآنی به سراغ مدیر مؤسسه‌ای قرآنی می‌روم که برای ساخت آن بعد از 30 سال معلمی و تلاش در این راه، تمام پادش بازنشستگی را در راه قرآن هزینه کرده و برای ساخت این مؤسسه‌ با خدا معامله کرده است.
رقیه‌ ابراهیم‌زاده، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «احسان کلات نادر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه من و همسرم از فرهنگیان بازنشسته کلات نادر هستیم، اظهار کرد: هر دوی ما هر چقدر پاداش آخر خدمت گرفتیم را برای تأسیس مؤسسه قرآنی هزینه کردیم.
وی ادامه داد: کلنگ احداث این مؤسسه قرآنی در ابتدا با نام دارالقرآن در 27 فروردین 1385 با حضور جمعی از خیران و خادمان حضرت امام رضا(ع) در کلات نادر به زمین زده شد.
این فعال قرآنی با اشاره به اینکه در ابتدای راه پیش فرماندار شهرستان رفتیم، افزود: فرماندار وقت در پاسخ به درخواست ما برای کمک به این مؤسسه قرآنی بیان کرد 300 میلیون تومان برای برنامه‌های قرآنی بودجه تخصیص یافته بود که به دلیل عدم استقبال مؤسسات، برگشت زدیم و الان شرمنده شما هستیم و نمی‌توانیم کمکی داشته باشیم.
این معلم قرآن با تأکید بر اینکه بنا به توصیه دوستان تمام 33 میلیون تومان پاداش 30 سال معلمی را برای شروع کار قرآنی آهن خریدیم، تصریح کرد: برای تکمیل این مؤسسه قرآنی و راه‌اندازی آن از بانک وام گرفتیم.
مسئول مؤسسه قرآنی کلات نادر با گلایه از مسئولان بیان کرد: برای درخواست وام جهت احداث مؤسسه و تکمیل آن تلاش کردیم ولی تاکنون یک ریال کمک نشده است.
ابراهیم‌زاده با اشاره به نامه فرمانداری که مسئولان بالادستی نوشته بودند یک میلیون تومان به ما کمک شود، اظهار کرد: حتی همان مبلغ یک میلیون تومان را نیز ندادند.
این معلم قرآن افزود: در حالی که خودمان در تلاش بودیم بسیاری از مردم به جای دلداری و کمک می‌گفتند شما نمی‌توانید بسازید و این مؤسسه قرآنی را نمی‌توانید تکمیل کنید ولی من امیدم فقط به خدا بود و با خدا معامله کرده بودم.
وی با اشاره به اینکه در حین ساخت این مؤسسه قرآنی از درآمد کشاورزی روی زمین‌هایی که از ارث پدر همسرم به ما رسیده بود، برای تکمیل آن هزینه کردیم، اضافه کرد: در تابستان‌ها خانوادگی به همراه فرزندانم و همسرم در حالی که روزه بودیم دیوار چینی اطراف آن را تکمیل کردیم.
ابراهیم‌زاده با تأکید بر اینکه آهنی که به سفارش دوستان در ابتدای راه خریدیم مانند طلایی بود که برایمان خیلی برکت داشت، ادامه داد: در میانه کار به دلیل زیاد شدن تعدادی از آهن‌های خریداری شده، بخشی از آن‌ها را فروختیم و خرج تکیمل ساختمان کردیم.
وی با ابراز اینکه بعد از هفت سال تلاش برای ساخت مؤسسه قرآنی و استفاده از پتو به عنوان درب در زمستان‌ها، گفت: حدود چهار سال است که این مؤسسه قرآنی تقریبا راه‌اندازی شده است.
مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «احسان کلات نادر» با تاکید بر اینکه همسرم با ایثار و فداکاری شبانه‌روزی تلاش کرد تا این مؤسسه ساخته شود، افزود: برخی از شب‌ها همسرم شبانه‌روز فقط چند ساعت می‌خوابید و سحرها مشغول کار ‌می‌شد تا این مؤسسه قرآنی به سرانجام برسد.
علی اکبر ملکی
captcha