رفتار مربی قرآن در ماندگاری قرآن‌آموزان در مسیر فراگیری تعیین‌کننده است
کد خبر: 3630676
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

رفتار مربی قرآن در ماندگاری قرآن‌آموزان در مسیر فراگیری تعیین‌کننده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک مربی قرآن، قدرت بیان و رفتار مربی را عامل تعیین‌کننده‌ای در جذب و حفظ قرآن‌آموزان در مسیر فراگیری قرآن عنوان کرد و گفت: برخورد نامناسب، سخت‌گیری و خشک بودن مربی از عوامل ریزش قرآ‌ن‌آموزان کودک و نوجوان است.

زهرا امجدی، مسئول خانه قرآن حورانه بهبهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: این خانه قرآن زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی از تابستان 94 فعالیت خود را در حوزه آموزش قرآن در رده‌های سنی 6- 3 سال، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا دبیرستان و بزرگسال آغاز کرد.

وی توضیح داد: دوره‌های آموزشی کودکان 6-3 سال شامل قصه‌گویی، نمایش عروسکی و حفظ قرآن (در قالب داستان‌های قرآنی، شعر و قصه) است. آموزش دانش‌آموزان و بزرگسالان نیز در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم انجام می‌شود.

این مدرس قرآن با بیان اینکه تابستان امسال حدود 120 نفر از کلاس‌های خانه قرآن حورانه استقبال کرده‌اند، درباره عوامل جذب کودکان و نوجوانان به فراگیری قرآن، مهم‌ترین عامل را قدرت بیان و رفتار مربی دانست و گفت: 6 مربی در خانه قرآن «حورانه» آموزش قرآن‌ آموزان را بر عهده دارند. تلاش شده است از مربیانی که از بیان و رفتار خوب در مواجهه با کودکان و نوجوانان دارند، استفاده شود؛ چرا که اگر بچه‌ها از سنین کودکی به قرآن علاقه‌مند شوند، مسیر خود را در این راه پیدا می‌کنند.

مسئول خانه قرآن حورانه بهبهان، که خود مربی رشته حفظ و حافظ کل قرآن است، رفتار مناسب را عامل ماندگار کودکان و نوجوانان در مسیر فراگیری قرآن دانست و تصریح کرد: برخورد نامناسب، سخت‌گیری و خشک بودن مربی از عوامل ریزش کودک و نوجوان قرآ‌ن‌آموز است.

امجدی در پایان به دوره‌های جنبی برگزار شده در این خانه قرآن اشاره کرد و گفت: کلاس‌های سفالگری، کاردستی و نقاشی نیز در کنار آموزش قرآن برای بچه‌ها در نظر گرفته شده که یک بار در هفته می‌توانند به صورت رایگان یا با تخفیف در آن‌ها شرکت کنند.

captcha