یأس و شكست در خط مقاومت راهی ندارد/ شهید حججی؛ اسطوره مقاومت
کد خبر: 3630744
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
رضوی اردكانی:

یأس و شكست در خط مقاومت راهی ندارد/ شهید حججی؛ اسطوره مقاومت

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت شیراز با بیان اینكه خط مقاومت از عاشورا آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، بر این نكته تأكید كرد كه یأس و شكست در خط مقاومت راهی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 24 مردادماه در یادواره شهدای منطقه غرب شیراز كه به‌همت سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز برگزار شد، با یادآوری اینكه خدا در عظمت شهدا سخنرانی كرده است؛ گفت: طبق آیات قرآن كریم شهدا زنده هستند و اگر زنده نبودند، امروز جمهوری اسلامی این شكوه، قدرت و هیبت را نداشت.

تنها قدرت مقابله كننده با استكبار جهانی، ایران اسلامی است

وی، قدرتمندی و عزتمندی جمهوری اسلامی را از بركت خون شهدا برشمرد و افزود: امروز مشاهده می‌كنیم كه اسرائیلی‌ها عنوان می‌كنند تنها دشمن اصلی آنان جمهوری اسلامی ایران و طرفداران آن‌هاست در حالی كه دیگر دولت‌های عربی با دلارهای سعودی و شهوت پرستی و بی‌عرضگی، شرف و حیثیت خود را به اسرائیل فروختند لذا تنها قدرتی كه امروز زیر این آسمان و در كره خاكی در مقابل استكبار جهانی و اسرائیل ایستاده است، قدرت جمهوری اسلامی است كه برآمده از خون شهداست.

رضوی اردكانی با تأكید بر اینكه باید این نعمت عظمی و امنیت پایدار و موقعیت جهانی را حفظ كنیم، گفت: اینكه مقام معظم رهبری می‌فرمایند بزرگداشت یاد شهدا و زنده نگه داشتن خاطرات آن‌ها به تداوم انقلاب مصونیت می‌دهد به خاطر آن است كه راه مرام و مسیر جوانان خود در دفاع مقدس را باید ادامه دهیم و آن‌ها را به فرزندان خود اعلام كنیم كه اگر امروز در امنیت و قدرت هستند، به بركت خون شهدایی است.

عاشورا؛ آغازگر خط مقاومت

امام جمعه موقت شیراز، آغازگر خط مقاومت را عاشورا دانست و ادامه داد: این خط همچنان ادامه یافته و امروز نیز در لبنان، سوریه، یمن و غیره در حال تداوم است و این خط و مسیر ادامه داشته و خاموش‌شدنی نیست و این خط خونین تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت تا آن منتقم بزرگ برآمده از عاشورا و غریب، جهان را از لوث بدكاران، پاك و نظام توحید و عدل و ولایت را بر گستره این جهان استوار كند.

یأس و شكست در خط مقاومت راهی ندارد

وی با تأكید بر اینكه یأس و شكست در خط مقاومت راهی ندارد، گفت: بیان عظمت شهدا از عهده امثال ما بر نمی‌آید آن هم زمانی كه خداوند در منزلت و مقام شهدا، ذات ازلی خود را مشتری خون شهدا قرار می‌دهد.

رضوی اردكانی ضمن برشمردن آیاتی از قرآن كریم درباره شهدا گفت: خداوند در معامله با شهدا، مشتری است و شهدا نیز بایع هستند و ثمن خون شهدا و مثمن آن بهشت است و این‌ها بیانگر عظمت مقام شامخ شهداست.

نویسنده كتاب «مختارنامه» با یادآوری اینكه هر جنگی جهاد نیست،‌ اما اگر برای خدا باشد، جهاد می‌شود، گفت: هر كشته شدنی هم شهادت نیست؛ چنانچه امروز می‌بینیم بسیاری از افراد داعش كشته می‌شوند اما آنان برای حفظ منافع آمریكا و اسرائیل و عربستان با حمایت خود نابود می‌شوند در حالی كه شهدا اینگونه نیستند كه بنشینند تا شهید شوند و امام حسین(ع) نیز با تمام توان جنگید و شهید شد.

تمام وعده‌های خداوند حق است

وی با تأكید بر اینكه تمام وعده‌های خداوند حق است و چه كسی صادق‌تر از خداوند به وعده‌هایش است، گفت: شهادت عالی‌ترین درجه‌ای است كه خداوند به بندگان شایسته خود می‌دهد و این روحیه ایثار و فداكاری بود كه در زمان رسول اكرم(ع) و حضرت علی(ع) و همچنین در صحنه عاشورا و 8 سال دفاع مقدس كه آن همه حماسه آفریدند.

رضوی اردكانی در ادامه به مناسبت روز مقاومت اشاره كرد و گفت: در جنگ 33 روزه اسرائیل با حزب‌الله، این رژیم غاصب فهمید حزب‌الله غیر از ارتش‌های عربی است و یك نیروی خدایی، معتقد و پیمان بسته با امام حسین(ع) و شعارش هیهات منا‌الذله و رهبرشان نیز مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینكه اسرائیل در جنگ 33 روزه به دنبال این بود كه دست ایران را از جنوب لبنان قطع كند لذا با تمام قوا وارد صحنه شد اما شكست خورد، گفت: قدرت دشمن همانند بیت عنكبوت است چرا كه خداوند همراه حق است.

حمایت تمام عیار حزب‌الله از جمهوری اسلامی

امام جمعه موقت شیراز، حزب‌الله لبنان را یكی از قوی‌ترین قدرت‌های منطقه برشمرد و گفت:‌ اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله كند، در همان جنوب لبنان هزاران موشك بر فرق آنان فرود خواهد آمد و آنان خودشان هم این مسئله را می‌دانند.

وی یادآور شد: اسرائیل زمانی می‌گفت از نیل تا فرات را دیوار خواهد كشید اما همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل به 25 سال دیگر نمی‌كشد و این رژیم جنایتكار كودك كش وحشی سفاك نابود خواهد شد.

رضوی اردكانی همچنین به جنایات داعش در منطقه اشاره كرد و آن را نیروی اسرائیل دانست و گفت: اسرائیل،‌ داعش را تقویت می‌كند اما متأسفانه سران كشورهای مرتجع منطقه نیز خواهان حفظ داعش هستند در حالی كه خداوند انتقام خون شهدا را از آنان خواهد گرفت همان‌طور كه این انتقام را از صدام، قذاقی و شاه گرفت.

عده‌ای فراموش كرده‌اند كه این امنیت از كجا به دست آمده است

امام جمعه موقت شیراز در ادامه به برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره كرد و گفت: برگزاری این مراسم‌ها و تجلیل‌ها بسیار ارزشمند است اما وقتی در جامعه نگاه می‌كنیم، مشاهده می‌شود كه عده‌ای فراموش كرده‌اند ما كجا بودیم و دشمن از همه طرف ما را محاصره كرده بود اما جوانان ما با دست خالی به جنگ تمام ابرقدرت‌ها رفتند و پیروز شدند و امروز جمهوری اسلامی تبدیل به بنیان مرصوصی شده است كه دشمن را نه تنها در خاك ایران بلكه در عمق‌ خاك‌های خودش هم تهدید می‌كند و این عزت و قدرت را عده‌ای فراموش كرده‌اند.

بدحجاب‌ها، تأمین‌كنندگان امنیتشان را به یاد بیاورند

وی همچنین از وضعیت بدحجابی برخی از بانوان انتقاد كرد و وصیت‌های شهدا را در این زمینه یادآور شد و گفت: اگر امروز این بانوان با خیال آسوده در خیابان‌ها قدم می‌زنند باید به یاد بیاورند كه این امنیت و آرامش را مدیون خون چه كسانی هستند؛ حفظ حجاب و پشتیبانی از ولایت فقیه در وصیت‌نامه 90 درصد از شهدای ما وجود دارد.

قدرت دیپلماتیك ایران، مرهون خون شهداست

رضوی اردكانی با یادآوری اینكه طبق وصیت شهدا، جهاد زن، حفظ حجاب است، گفت: امروز اگر دیپلمات‌های ما با قدرت و با سربلندی با دنیا صحبت می‌كنند به پشتوانه خون شهداست ضمن اینكه نباید قدرت نیروهای مسلح خودمان را فراموش كنیم و امروز موشك‌های سپاه و لشكر سرافراز قدس در دورترین نقاط، محافظ امنیت كشور ما هستند.

امروز هزاران حججی دیگر داریم

وی، هدف شكل‌گیری داعش را ضربه زدن به ایران اسلامی دانست و به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی اشاره كرد و گفت: شهید حججی، اسطوره مقاومت و ایستادگی بود و امروز نیز هزاران حججی دیگر داریم كه با اراده محكم در مقابل دشمنان ایران و اسلام می‌ایستند.

امام جمعه موقت شیراز از مردم خواست تا قدردان ایثار شهدا باشند و بر اهمیت لزوم هوشیاری در مقابل فتنه‌انگیزی‌ها تأكید كرد و گفت: راه شهدا همان راهی است كه امام حسین(ع) رفت و ما نیز باید این راه را طی كنیم تا به ظهور حضرت مهدی(عج) برسیم.

captcha