درخواست مسلمانان «کالنینگراد» از رئیس‌جمهور روسیه
کد خبر: 3630774
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

درخواست مسلمانان «کالنینگراد» از رئیس‌جمهور روسیه

گروه بین‌الملل: مسلمانان کالنینگراد در اعتراض به مصادره ساختمان مسجدی نیمه‌کاره‌ توسط مقامات محلی به ولادیمیر پوتین نامه‌ نوشتند و خواستار روشن‌شدن وضعیت این مسجد شدند.

درخواست مسلمانان کالنینگراد از رئیس‌جمهور روسیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 93 هفته‌نامه جامعه و فرهنگ مسلمانان روسیه امروز رایزنی فرهنگی ایران در روسیه آمده است: مسلمانان کالنینگراد(شهری بندری و مرکز استان کالنینگراد در روسیه) برای روشن‌شدن وضعیت ساخت مسجد در مرکز منطقه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نامه نوشته و همچنین به آنتون آلیخانوف، فرماندار کالنینگراد مراجعه کردند.
پایگاه  خبری«نووی کالنینگراد» نوشت: در طول دو دهه مسلمانان کالنینگراد موفق به دستیابی به مرکز معنوی خود نشدند و اکنون که توانسته‌اند علی‌رغم سختی و زحمت فراوان تمام مدارک و اسناد لازم برای ساخت مسجد را آماده کنند و حدود هشتاد درصد از آن را نیز ساخته‌اند، مقامات محلی از طریق حکم دادگاه ساختمان تقریبا ساخته‌شده را مصادره کرده‌اند.  
در متن نامه مسلمانان به رئیس‌جمهور روسیه آمده است: ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین، شما ضامن حقوق و آزادی شهروندان فدراسیون روسیه هستید. جامعه‌ بزرگ مسلمانان منطقه کالنینگراد به مانند معتقدان به دیگر مذاهب نیازمند مکانی مخصوص برای انجام عبادات و امور مذهبی خود هستند. چطور ممکن است که اعمال قانونی پس از گذشت اندک زمانی توسط همان سازمان که آن را تأیید کرده است، غیر قانونی شمرده شود؟ در چنین شرایطی این تصور ایجاد شده است که گویا در رابطه با مسلمانان به دلیل عدم تحمل مذهبی تبعیض وجود دارد.
در پایان این نامه تأکید شده است: از شما تقاضا داریم که دستور بررسی این مسئله و اعمال عدالت را صادر فرمایید.
 گفتنی است که مسلمانان کالنینگراد که در مراجع قانونی روسیه موفق به احقاق حقوق خود نشده‌اند، مجبور شده‌اند که به دادگاه اروپایی حقوق بشر مراجعه کنند و درخواست آنان حدود دو سال و نیم است که در دادگاه اروپایی حقوق بشر در حال بررسی است.  
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۷:۲۳
0
0
بخاطر من این مسجدو پس بده .تو که انقدر خوبی
captcha