اعتراض نمایندگان پارلمان انگلیس به مقاله ضداسلامی روزنامه «سان»
کد خبر: 3631025
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

اعتراض نمایندگان پارلمان انگلیس به مقاله ضداسلامی روزنامه «سان»

گروه بین‌الملل: 107 سیاستمدار و نماینده از احزاب مختلف سیاسی با امضای نامه‌ای سرگشاده‌ خواستار برخورد با روزنامه انگلیسی «سان» شدند که در یک مقاله‌ با زبانی شبیه به نازی‌ها، علیه جامعه مسلمانان انگلیس مطلب نوشته است.

اعتراض نمایندگان پارلمان انگلیس به مقاله ضداسلامی روزنامه «سان»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایندیپندنت، در این نامه انتقادی نمایندگان پارلمان انگلیس از احزاب کارگر، محافظه‌کار، لیبرال دموکرات‌ و سبز نسبت به نفرت و تعصبی که در این مقاله انتقال داده شده است ابراز انزجار کردند.
این مقاله که با عنوان «مشکل مسلمانان» توسط «ترور کاونا» (Trevor Kavanagh)، سردبیر سابق بخش سیاسی روزنامه سان نوشته شده، یادآور نحوه سخن گفتن نازی‌ها است.
کاونا در این مقاله ادعا می‌کند که اسلام متشکل از «یک خوف ناگفته» است که باعث اتحاد انگلیس و به طور کلی اروپا علیه اسلام شده اما سنجیده‌روی سیاسی سبب شده که این پدیده سرکوب شود.
وی در این مقاله با اهانت به اسلام، حادثه تجاوز گروهی اخیر در انگلیس توسط تعدادی پاکستانی‌تبار را معرف اسلام می‌خواند و ادعا می‌کند که مسلمانان نه یک مشکل فرهنگی بلکه یک مشکل خاص هستند.
نمایندگان پارلمان پس از اعتراض سازمان‌های اسلامی و یهودی به این مقاله، اقدام به تنظیم، امضا و انتشار این نامه کردند.
در این نامه آمده است: شگفت‌آور است که در قرن بیست و یکم یک ستون‌نویس از زبان و الفاظ نازی‌ها علیه یک اقلیت استفاده می‌کند.
همچنین نمایندگان پارلمان با تأکید بر اینکه مسلمانان قربانی تبلیغات و تهدیدهای گروه‌های نئونازی و راست افراطی کشور شده‌اند، خواستار واکنش نسبت به این مسئله و برخورد با نویسنده این مقاله شدند.


captcha