دوره آموزشی «اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی» در حال پیگیری است
کد خبر: 3631061
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
در دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛

دوره آموزشی «اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی» در حال پیگیری است

گروه سیاست و اقتصاد: دوره آموزشی شهید صدر با محوریت «اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دوره آموزشی کشوری شهید صدر با محوریت «اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در تمدن نوین اسلامی»، از 23 مردادماه به میزبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی آغاز شده است و هم‌اکنون در قالب برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها مختلف با موضوعات اقتصادی در حال پیگیری است.
این دوره آموزشی ویژه طلاب و دانشجویان نخبه سراسر کشور برگزار شده است و 65 نفر در آن شرکت دارند که برگزیدگان هر دوره در قالب کارگروه‌های اقدام محور، سازماندهی می‌شوند.
آشنایی با نظریه اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در نظریه اقتصاد اسلامی، آسیب‌شناسی اقتصاد ایران و نسبت‌سنجی آن با اقتصاد متعارف، مؤلفه‌های فرهنگی تمدنی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌ها و برنامه عمل(تولید و اشتغال، سبک زندگی و دیپلماسی اقتصادی و روابط خارجی) از جمله اهداف این دوره به شمار می‌رود.
از جمله مباحث مطرح شده در این دوره می توان به مؤلفه‌های فرهنگی ـ تمدنی، اقتصاد مقاومتی، آسیب‌شناسی اقتصاد ایران و جایگاه اقتصاد مقاومتی در نظام‌‎های اجتماعی دین اشاره کرد.
همچنین اساتیدی مانند دکتر عادل پیغامی، عضو هیئت علمی و معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر حجت‌الله عبدالملکی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و معاون امور استان‌های وزارت اقتصاد، دکتر محمد جبارپور، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشگاه امام حسین(ع)، دکتر محمد فدایی، پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین(ع) و دکتر محسن زنگنه، مدیر گروه اقتصاد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دوره حضور دارند.
گفتنی است، اختتامیه دوره کشوری اقتصاد مقاومتی شهید صدر، پنجشنبه، 26 مردادماه از ساعت 18 الی 20 در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.
captcha