10 نخبه قرآنی‌ـ‌کنکوری با معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار کردند
کد خبر: 3631198
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

10 نخبه قرآنی‌ـ‌کنکوری با معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار کردند

گروه جامعه: 10 حافظ و قاری مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) که در کنکور سراسری رتبه‌های برتر کسب کرده‌اند با معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، 10 نفر از قرآنیان مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که از نخبگان کنکور سراسری سال جاری بوده‌اند، با خادم القرآن عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم و جمعی از کارشناسان مرکز آموزش قرآن کریم دیدار کردند.

این مراسم با تلاوت آیات نورانی قرآن کریم توسط رضا عربی مهربانی (رتبه اول ترتیل خوانی در مسابقات اخیر اوقاف) شروع شد و در ادامه حجت‌الله میرزایی مدیر مرکز آموزش قرآن ضمن خیرمقدم به حضار، به آیه شریفه «ما لیس للانسان الا ما سعی؛ سرمایه انسان چیزی نیست جز تلاش و کوشش» اشاره کرد و گفت: بحمدالله شما در این راه موفق بوده‌اید؛ از شما پذیرفته‌شدگان قرآنی مرکز در دانشگاه‌ها مؤکّداً می‌خواهم که در دانشگاه محل تحصیل خود پیوسته به کارهای قرآنی بپردازید.

در ادامه این نشست دوستانه عباس سلیمی با ابراز خرسندی، علاقه و محبت نسبت به حضور در جمع نخبگان قرآنی موفق در کنکور سراسری، سلام و تبریک تولیت آستان مقدس آیت‌الله محمدی ری شهری را به این جوانان پر افتخار ابلاغ و به جوانان موفق حاضر در جلسه توصیه کرد که همواره سعی کنند رضایت قلبی دو فرشته آسمانی یعنی پدر و مادر را کسب کنند.

سلیمی به اشاره به آیه شریفه «و ان تعدوا نعمت الله تحصوها» عنوان کرد: اکثر قریب به اتفاق نعمات بیشمار الهی به طور طبیعی در معرض زوال هستند اما بی حساب و کتاب نیستند و یکی از آن نعمات نعمت جوانی است که شما فعلاً در آن حضور دارید و با فقدان آن به ارزش آن پی‌خواهیم برد. خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «ثمّ لتسئلن یومئذ عن النعیم یعنی در قیامت از نعمات از ما می‌پرسند»، پیامبر(ص) فرموده‌اند: در قیامت هیچ کس قدم از قدم برنمی‌دارد مگر اینکه به چهار سوال پاسخ دهد:

1. مال و اموال را از کجا بدست آورده‌اید؟ 2. این مال را در چه راهی صرف کرده‌اید. 3. عمر خود را چگونه گذراندید؟ 4. مقطع جوانی که بهار عمر بوده را چگونه گذرانده‌اید؟

وی تاکید کرد: خداوند به شما دو نعمت عنایت کرده است: درخشش علمی و نعمت قرآن که بهره بری در سایه سار نعمت قرآن اعظم است بر نعمت اول. و برای هر نعمت حاسدی وجود دارد(اجنّه و شیاطین /و برخی از انسان‌ها) که بیش از این مراقب باشید تا از نعمت قرآن محروم نشوید.

این خادم القرآن کشورمان در ادامه گفت: از دو شهید بزرگوار شهید شهریاری و شهید حسن تهرانی مقدم یاد کرد که پیشرفت‌های امروز را مدیون مجاهدت آنان هستیم.

در ادامه این نشست حافظان و قاریان به معرفی رتبه و رشته خود پرداختند.

.1رضا زینی (قاری قرآن کریم) با کسب رتبه 12 در آزمون کنکور سراسری(رشته کامپیوتر)

.2امیر حسین شریفی زاده (حافظ کل قرآن کریم) با کسب رتبه 48 در آزمون کنکور سراسری(رشته انسانی)

.3هانیه رحیمی (حافظ کل قرآن کریم) با کسب رتبه 87 در آزمون کنکور سراسری

.4مجید باقری (حافظ کل قرآن کریم) با کسب رتبه 105 در آزمون کنکور سراسری

.5زینب شریفی (حافظ کل قرآن کریم) با کسب رتبه 165 در آزمون کنکور سراسری و رتبه 3 ایثارگران(مهندسی برق)

.6محمد جواد ربیعی (حافظ کل قرآن کریم) با کسب رتبه 180 در آزمون کنکور سراسری

.7سید علی جلالی (قاری قرآن کریم) با کسب رتبه 506 در آزمون کنکور سراسری(رشته ریاضی)

.8 علی مستشاری راد (حافظ کل قرآن کریم) با کسب رتبه 706 در آزمون کنکور سراسری(رشته ریاضی)

.9محمد زینی (قاری قرآن کریم) با کسب رتبه 769 در آزمون کنکور سراسری(مهندسی برق)

.10ابوالفضل اناری (حافظ کل قرآن کریم) با کسب رتبه 1200 در آزمون کنکور سراسری

در پایان هدایای متبرک به رسم یادبود به این قرآنیان پر افتخار توسط استاد عباس سلیمی اعطاء  شد.

captcha