اعزام بیش از 13 هزار زائر قفقاز شمالی به حج
کد خبر: 3631207
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

اعزام بیش از 13 هزار زائر قفقاز شمالی به حج

گروه بین‌الملل: امسال بیش از 13 هزار و پانصد نفر از قفقاز شمالی عازم سفر حج خواهند شد که در این بین داغستان بیشترین و منطقه «استاوروپول» کمترین میزان زائران را به خود اختصاص داده‌اند.

اعزام بیش از 13 هزار زائر قفقاز شمالی به حج
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه ،خبرگزاری «ТАСС» به نقل از نمایندگان ادارات دینی مسلمانان و همچنین نماینده و مجری سفر حج در قفقاز شمالی اعلام کرد که بیش از 13 هزار و پانصد نفر از قفقاز شمالی در سال جاری اعمال حج را به جا می‌آورند.
بیشترین تعداد این حجاج عازم به عربستان سعودی از جمهوری داغستان هستند و امسال بیش از هشت هزار نفر از ساکنان این جمهوری عازم سفر حج شده‌اند.   
کمترین سهمیه مربوط به منطقه «استاوروپول» است. در سال جاری تنها چهارصد نفر از این منطقه مشرف به زیارت مکه و مدینه خواهند شد.
همچنین جمهوری کاراچایو  چرکسی در سال جاری تنها یک چهارم سهمیه‌ خود را استفاده می‌کند، 114 نفر از این جمهوری به حج مشرف می‌شوند که 13 نفر بیشتر از رقم معادل در سال گذشته بوده است.
افراد کم درآمد جمهوری چچن نیز می‌توانند تحت حمایت بنیاد اجتماعی منطقه‌ای به نام «احمد قدیروف»، نخستین رئیس‌جمهور این منطقه عازم سفر حج شوند. در سال جاری به بیش از صد نفر کمک هزینه‌ سفر حج تعلق گرفته است.
سهمیه جمهوری چچن 2 هزار و ششصد نفر است که به طور کامل این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته است. در سال جاری نیز به مانند ادوار گذشته، چهارصد نفر از جمهوری کاباردینو-بالکاری و بیش از صد نفر از اوستیای شمالی عازم حج خواهند بود.  
گفته می‌شود که نخستین پرواز زائران قفقاز شمالی به مقصد عربستان سعودی امروز، 25 مردادماه، از ماخاچ قلعه صورت می‌گیرد و آخرین گروه نیز دوم شهریورماه سال جاری عازم سرزمین وحی خواهند شد.
قفقاز شمالی یکی از ۹ ناحیه فدرال کشور روسیه است، این ناحیه فدرال هفت واحد فدرال از جمله جمهوری داغستان، چچن، اینگوشتیا، کاباردینو-بالکاریا، کاراچای-چرکسیا، اوستیای شمالی-آلانیا و سرزمین استاوروپول را در خود جای داده است.
 

captcha