52 هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه/ ویزای همه زائران صادر شده است
کد خبر: 3631288
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
آخرین آمار اعزام زائران به حج 96؛

52 هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه/ ویزای همه زائران صادر شده است

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت از حضور 52 هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه خبر داد و گفت: به غیر از موارد معدودی، ویزای همه زائران ایرانی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در ادامه اعزام زائران کشورمان به شهرهای مدینه و مکه مکرمه، امروز، 25 مرداد ماه، 529 زائر با دو پرواز وارد مدینه منوره می‌شوند‌همچنین امشب شش کاروان از زائران ایرانی با ظرفیت 768 زائر پس از محرم شدن در مسجد شجره، عازم مکه مکرمه خواهند شد.

با احتساب پروازهای ورودی و کاروان‌های که امشب به مکه عزیمت می‌کنند، شمار زائران حاضر در مدینه منوره تا پایان امروز بالغ بر 9 هزار و 700 نفر خواهد بود.

برپایه این گزارش، همچنین امروز 11 پرواز شامل دوهزار و 940 زائر وارد جده خواهد شد .زائران کشورمان پس از ورود به جده، با اتوبوس به مسجد جحفه منتقل و پس از جامه احرام به تن کردن عازم مکه خواهند شد.

همچنین حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت از حضور بیش از ۵۲ هزار زائر ایرانی تا پایان امروز در شهرهای مکه و مدینه خبر داد و اعلام کرد: مجموع زائران ایرانی که تا پایان وقت امروز 25 مردادماه وارد شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره می‌شوند ۵۲ هزار و 500 نفر خواهد بوداز این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مدینه منوره و حدود ۴۲ هزار و پانصد نفر در مکه مرمه استقرار خواهند داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: به جز موارد معدودی ویزای همه ۸۶ هزار و ۳۰۰ نفر حجاج اخذ شده و در این خصوص هیچگونه تاخیری وجود ندارد.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان حج که مجددا برای رسیدگی به فرآیند ارائه خدمات در مدینه منوره بسر می‌برد، در خصوص میزان رضایت‌مندی زائرین از روند ارائه خدمات گفت: در جریان سرکشی به هتل‌ها و حضور در مسجد شجره در شب گذشته حجاج عزیز از خادمین خود ابراز رضایت کرده و ما هم تلاش می‌کنیم نواقص حتی جزئی که بعضا در کار پیش می‌آید به سرعت برطرف شود.

محمدی در رابطه با وضعت سلامت حجاج نیز تاکید کرد: بحمدالله علیرغم شدت گرما، وضعیت سلامت حجاج خوب است و باز هم تاکید می‌کنیم که حتما تذکرات بهداشتی را رعایت کنند و به غیر از موارد ضروری از رفتن در فضای باز و نور خورشید در روز پرهیز کنند.

رئیس سازمان در خصوص ادامه پرواز حجاج نیز گفت: بقیه حجاج که حدود ۴۰ درصد است، نیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده حدود ۷۵ درصد توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی و۲۵ درصد هم توسط هواپیمایی سعودی تا سی مرداد به مدینه و تا سوم شهریور به جده اعزام خواهند شد.

captcha